238612

آیا تغییرات جدید در فولاد خوزستان شروع شده است؟

دنیای معدن: سرمایه گذاری برروی نیروی انسانی می تواند نقش مستقیم بر افزایش بهره وری داشته باشد. اتفاقی که منجر به توسعه هر چه بیشتر و در نهایت افزایش درآمدها می شود. حالا فولاد خوزستان پس از چند سال با برگزاری آزمون جذب نیروی انسانی ، تحولات در این بخش را آغاز کرده است.

به گزارش دنیای معدن، آزمون جذب نیروی انسانی فولاد خوزستان پس از چند سال برگزار شد. این آزمون در اسفندماه ۱۴۰۰ از میان متقاضیان بومی استان خوزستان به منظور تامین منابع انسانی متخصص برگزار شد. نتایج اولیه در اواخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ از سوی دانشگاه شهید چمران اهواز اعلام و پس از اعلام نتایج، به اعتراضات داوطلبان در زمان قانونی رسیدگی شد.

در حالی فولاد خوزستان به دنبال جذب نیروی انسانی جدید است که افزایش حقوق کارگران در سال جاری محل اعتراض بسیاری از واحدهای صنعتی بود و بسیاری دیگر حرف از تعدیل نیروی کار یا تاثیر این موضوع بر افزایش قیمت تمام شده می زدند.

در چنین شرایطی برگزاری آزمون استخدامی نشان از برنامه جدید معاونت نیروی انسانی فولاد خوزستان دارد. درواقع فولاد خوزستان در نظر دارد با جذب نیروی تازه نفس و همچنین ارائه آموزش های لازم به آنها، میزان بهره وری را افزایش دهد. در شرایطی که هر کدام از تولید کنندگان فولاد بر روی طرح های توسعه ای و سرمایه گذاری بر زیرساخت ها و ... در حال فعالیت هستند، فولاد خوزستان تلاش بر آن دارد با به کارگیری نیروی انسانی متخصص هزینه های تولید خود را تا حد بسیاری کاهش دهد.

بدون شک ورود نیروی متخصص در کنار استفاده از تکنولوژی های روز می تواند به رشد بهره وری کمک کند. به هر حال نیروی انسانی متخصص یکی از رکن های اصلی برای توسعه محسوب می شود.

درنتیجه می توان این گونه ارزیابی کرد که فولاد خوزستان بدنبال افزایش بهره وری نیروهای جدید خود را طبق برنامه ریزی صورت گرفته آموزش می دهد.

اما اینکه چرا این آزمون چند سالی برگزار نشد می تواند چندین دلیل به همراه داشته باشد.شاید یکی از اصلی ترین دلایل آن تامین نقدینگی برای ورود نیروهای جدید باشد که در سال 1401 فولاد خوزستان درپی رشد درآمدهای خود به سمت جذب نیروی متخصص رفته تا بتواند با حضور انها میزان تولید را افزایش دهد. از سویی دیگر ورود به سرمایه گذاری های جدید و اجرای طرح های توسعه ای می تواند از دیگر دلایلی باشد که فولاد خوزستان آنها را برای سال 1401 به بعد در دستور کار خود قرار داده است.

اما نگاهی به وضعیت نیروی انسانی در این واحد فولادسازی که از مهمترین فولادسازان کشور محسوب می شود و قیمت گذاری شمش های فولادی بر پایه نرخ شمش فولاد این مجموعه انجام می شود، نشان می دهد که معاون جدید منابع انسانی رویکردهایی متفاوت دارد و تلاش می کند با آموزش های مورد نیاز، نیروی انسانی را به روز و متخصص نگه دارد. اما در کنار آن معاونت نیروی انسانی می داند که نیروی متخصص با بهره وری بالا به فاکتورهای دیگری هم نیاز دارد که آن را در قالب برنامه هایی جهت افزایش انگیزه کارکنان در نظر گرفته است.

فراموش نکنیم نیروی انسانی کارآمد خواهد بود که کارفرما تمامی دغدغه های آن را درک کرده و به دنبال راهکارهایی برای حل آن باشد. چنین معاونتی در مسیر درست و رو به پیشرفت در حرکت است و می داند توسعه را باید با همراهی نیروی انسانی محقق کرد.

تغییرات رخ داده در دوره جدید معاونت نیروی انسانی نشان می دهد، فولاد خوزستان در مسیر تغییر و تحول درحرکت است و این تغییرات خود را در ایستگاه کمیت و کیفیت محصول نهایی نشان خواهد داد.تیتر20

 

دیدگاهتان را بنویسید