238464

ساخت سامانه دانش بنیان تصفیه آب کارخانه فولاد در چهارمحال و بختیاری

دنیای معدن: ۱۰۰ درصد آب مورد نیاز شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری از محل پساب شهری تصفیه شده با فناوری صد در صد ایرانی تامین شد .

به گزارش دنیای معدن؛ مدیر عملیات کارخانه گفت: شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری تمام آب مورد نیاز خود را از محل پساب تصفیه شده شهری تامین می کند.

آقای سلیمانی افزود: تصفیه پساب شهری برای استفاده در واحد های تولیدی شرکت فولاد سفید دشت با استفاده از فناوری فراپالایش (یا اولترافیلتراسیون) کاملاً ایرانی صورت می گیرد.

وی گفت: طرح ساخت سامانه تصفیه پساب به روش اولترافیلتراسیون با ظرفیت ۱۲۰ متر مکعب بر ساعت و ۸۰۰ هزار متر مکعب در سال، در مدت ۲۱ ماه با کمک ۲۰ نفر از کارشناسان داخلی از مجموعه های شرکت فولاد سفیددشت، دانشگاه صنعتی اصفهان و یک شرکت دانش بنیان و با بودجه ۶۵ میلیارد ریال اجرا و در حال بهره برداری است.

سلیمانی گفت: ماژول های بکار رفته در این سامانه برای نخستین بار و منحصراً از نوع داخلی بوده که در مقایسه با نمونه های خارجی ساخت کشور های ایالات متحده، آلمان و چین ۵ برابر ارزان تر است و از پشتیبانی خدمات پس از فروش داخلی هم برخوردار است.

به گفته وی؛ با اجرای طرح سامانه تصفیه خانه اولترافیلتراسیون و خط اختصاصی انتقال پساب، شرکت فولاد سفیددشت بطور کامل از منابع آب شیرین سطحی و زیر زمینی قطع نیاز شده و تمامی آب مورد نیاز خود را از منبع پساب تصفیه شده شهری تامین می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید