238255

ساخت‌‌وساز، تولید فولاد چین را افزایش داد

دنیای معدن: تولید فولاد چین طی سپتامبر۲۰۲۲ میلادی به‌دلیل پیش‌بینی رشد بخش ساخت‌و‌ساز افزایش یافت. این در حالی است که تولید ۹ماه فولاد این کشور با کاهش همراه بوده است.

به گزارش دنیای معدن، براساس اعلام وب‌سایت CNA (شبکه خبری آسیا) افزایش تولید کارخانه‌های ذوب چین به‌دلیل پیش‌بینی رشد فعالیت‌های ساخت و‌سازمنجر به تولید ۸۶ میلیون و ۹۵۰هزار تن فولاد در این کشور طی سپتامبر۲۰۲۲ میلادی شد. این رقم، رشد ۶/ ۱۷درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و همچنین افزایش ۶۷/ ۳درصدی نسبت به تولید این محصول طی اوت۲۰۲۲ میلادی (۸۳میلیون و ۸۷۰هزار تن) را نشان می‌دهد. مرکز ملی آمار چین میانگین تولید روزانه فولاد این کشور طی سپتامبر سال جاری را ۲میلیون و ۹۰۰هزار تن اعلام کرد. این در حالی است که میانگین تولید روزانه این محصول در اوت سال جاری میلادی ۲میلیون و ۷۱۰هزار تن به ثبت رسیده است. فولادسازان چین طی سه ماه دوم سال جاری میلادی به‌دلیل افزایش قیمت سنگ آهن، تولید در برخی کوره‌های خود را متوقف کردند. این درحالی است که میزان تقاضای داخلی این محصول نیز به‌دلیل مشکلات موجود در بخش مسکن شاهد روندی کاهشی بود.

افت ۴/ ۳درصدی تولید ۹ماهه

اگرچه طی ماه‌های سپتامبر و اکتبر که فصل اوج ساخت‌و‌ساز در چین به شمار می‌رود، بسیاری از کارخانه‌ها تولید خود را از سر گرفتند. اما مجموع تولید فولاد چین طی ۹ماه نخست سال جاری ۷۸۰میلیون و ۸۳۰هزار تن اعلام شد که نسبت به مدت مشابه سال۲۰۲۱ میلادی حاکی از افت ۴/ ۳درصدی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید