238168

دبیر پنجمین دوره جایزه ملی تعالی نگهداری و مدیریت دارایی‌های ایران تأکید کرد؛

ضرورت نظام‌مندسازی ساختارهای نگهداری اموال و دارایی‌های فیزیکی بنگاه‌های اقتصادی

دنیای معدن: دبیر پنجمین دوره جایزه ملی تعالی نگهداری و مدیریت دارایی‌های ایران گفت: نظامندسازی و تمرکز بر فعالیت‌های تعمیر و نگهداری دارایی‌های فیزیکی به خلاقیت‌ها و شناسایی فرصت‌های آینده در سازمان‌ها کمک می‌کند تا بتوانیم از دارایی‌ها و تجهیزات موجود بهره ببریم.

به گزارش دنیای معدن به نقل از ایراسین، نوید نصر در مراسم پنجمین دوره جایزه ملی تعالی نگهداری و مدیریت دارایی‌های ایران اظهار کرد: ارتقای بهره‌وری در کوتاه‌مدت و بلندمدت باید افزایش کارایی خود را در سازمان‌ها نشان دهد و هدف ما در یک سازمان توجه جدی به وظایف و عملکردها در حوزه تعمیرات و نگهداری دارایی‌های فیزیکی است.

دبیر پنجمین دوره جایزه ملی تعالی نگهداری و مدیریت دارایی‌های ایران افزود: با وجود تجهیزات و دارایی‌های جدید در دوره جوانی سازمان‌ها بسیار منعطف هستند ولی پیر شدن سازمان‌ها و فرسودگی تجهیزات بر روابط کاری در سازمان‌ها و شرکت‌ها اثرگذار هستند.

در ادامه این مراسم سید کاظم بحرینی، مدیرکل اداره نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی وزارت نفت گفت: در دهه‌های اخیر دارایی فیزیکی شرکت‌ها و صنایع بزرگ دچار فرسودگی شده‌اند و هم‌اکنون این تجهیزات و دارایی‌ها نیازمند نوسازی و بازسازی هستند.

وی افزود: عدم توجه به عمر تجهیزات و دارایی‌ها، هزینه‌های تعمیرات و نگهداشت را بیشتر می‌کند و توجه به این مسائل عمر اموال و دارایی‌های فیزیکی سازمان‌ها را بیشتر می‌کند.

مدیرکل اداره نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی وزارت نفت خاطرنشان کرد: کاهش بازدهی، کاهش راندمان کاری و هدر رفت منابع از مهم‌ترین مضرات عدم توجه به نگهداشت تجهیزات و دارایی‌های فیزیکی هستند.

وی ابراز داشت: عدم توجه به نگهداشت دارایی‌ها سبب می‌شود که تجهیزاتی که باید بیش از ۴۰ درصد کارایی داشته باشند، کارایی آن‌ها به حدود ۱۰ درصد کاهش می‌یابد.

بحرینی بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآوری در این زمینه تأکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند به مدیریت صحیح دارایی‌ها در شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی منجر شود و در این زمینه نباید با برنامه‌ریزی مناسب فرصت‌ها را از دست بدهیم.

وی بیان کرد: فرسودگی سبد دارایی‌ها معضلات بزرگی هستند که هم‌اکنون برخی از شرکت‌های صنعتی با این مشکل مواجه شده‌اند و مدیریت یکپارچه دارایی‌ها و اجرایی شدن مدل بومی در این زمینه می‌تواند بسیاری از مشکلات نگهداری اموال و تجهیزات در بنگاه‌های اقتصادی را برطرف کند.

شایان ذکر است که پنجمین دوره جایزه ملی تعالی نگهداری و مدیریت دارایی‌های ایران با حضور مدیران، کارشناسان و متخصصین نگهداری دارایی‌ها اول آبان‌ماه سال جاری در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید