238166

مدیر دفتر فنی نگهداری و تعمیرات فولاد مبارکه مطرح کرد؛

رشد تولید و افزایش بهره‌وری نتیجه مدیریت دارایی‌ها در فولاد مبارکه

دنیای معدن: مدیر دفتر فنی نگهداری و تعمیرات شرکت فولاد مبارکه گفت: کاهش هزینه‌های تولید، رشد تولید و افزایش بهره‌وری از مهم‌ترین اقدامات شرکت فولاد مبارکه در ساختارهای نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی این شرکت است.

به گزارش دنیای معدن به نقل از ایراسین، محسن کفیل پیش از ظهر امروز در مراسم پنجمین دوره جایزه ملی تعالی نگهداری و دارایی‌های ایران اظهار داشت: طراحی و پیاده‌سازی سیستم مدیریت اطلاعات، شناسایی و ردیابی تجهیزات به‌منظور اعمال مدیریت هزینه و افزایش عمر آن‌ها، ارزیابی جامعه از وضعیت موجود، تهیه نقشه راه مدیریت دارایی‌های فیزیکی، هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی برای کنترل پروژه‌های مدیریت دارایی‌ها از مهم‌ترین ساختارها و الزامات اولیه جهت پیاده‌سازی نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی در فولاد مبارکه است.

وی افزود: شناسایی تجهیزات تعیین و اختصاص عیوب بالقوه، تعیین پارامترها، تعریف نحوه پایش وضعیت تجهیزات، مشخص کردن سطوح هشدار، برنامه‌ریزی‌های اولیه، انجام اقدامات اصلاحی در سیستم‌ها و پایش اقدامات اصلاحی توسط بازرسان فنی از مهم‌ترین محورهای نظام جامعه پایش وضعیت تجهیزات در نظام خرابی‌ها در این شرکت بوده است.

مدیر دفتر فنی نگهداری و تعمیرات شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: در شرکت فولاد مبارکه در زمینه بومی‌سازی قطعات و تجهیزات اقدامات مؤثری تاکنون انجام شده و هم‌اکنون بیش از 100 هزار قطعه مواد و تجهیزات خطوط تولید فولاد مبارکه به خوبی بومی‌سازی شده است.

وی با اشاره به ارائه راهکارهای مناسب برای تعالی نت در کشور اذعان داشت: تمام پیشرفت‌هایی که در فولاد مبارکه بوده است بر پایه فرهنگ‌سازی، فرهنگ کاری، مدیریت عملکردها و مراقبت‌های سرآمدی بوده است.

کفیل تأکید کرد: از سال 1394 لغایت 1392 تعداد ۳۶۳ پروژه برای حفظ و صیانت از تجهیزات فولاد مبارکه انجام شده است و در مجموع ۲۵۰ کارشناس در این مسائل و پروژه‌ها مشارکت داشتند.

وی با اشاره به مدل تعالی نت شرکت فولاد مبارکه و مدیریت نگهداری دارایی‌ها در این شرکت یادآور شد: در این راستا به مدیریت شراکت‌ها، مدیریت قطعات، برنامه‌ریزی، مدیریت عملکردها و ساختارهای سازمانی برای بهبود پایش و دارایی‌های فیزیکی توجه جدی شده است.

مدیر دفتر فنی نگهداری و تعمیرات شرکت فولاد مبارکه متذکر شد: تاکنون در مسیر تعالی نت فولاد مبارکه از سال 1370 با نگهداری پیشگیرانه، سپس در سال ۷۹ با نگهداری پیشگویانه، در سال ۹۳ مدل تعالی را طراحی و پس از آن نگهداری مبتنی بر قابلیت اطمینان و استقرار سیستم مدیریت نت با تحلیل ریشه خرابی‌ها در این زمینه در فولاد مبارکه آغاز شده است.

وی اضافه کرد: ساختار نگهداری و تعمیرات فولاد مبارکه به صورت متمرکز و نیمه‌متمرکز است و پشتیبانی مداوم خطوط تولید و تعمیرات در این ساختار اهمیت زیادی دارد و سالیانه در این زمینه ۴۵ هزار درخواست تعمیراتی را با حدود ۲.۵ میلیون ساعت در شرکت فولاد به ثبت رسیده و این توجه بیشتر به نگهداری اموال و دارایی‌های فیزیکی در شرکت فولاد مبارکه را نشان می‌دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید