238151

رئیس هیئت‌مدیره انجمن نگهداری و مدیریت دارایی‌های ایران:

نتیجه نگهداشت صحیح دارایی‌ها در بنگاه های اقتصادی دستیابی به خروجی و بهره وری بالا است

دنیای معدن-رئیس هیئت مدیره انجمن نگهداری و مدیریت دارایی‌های ایران گفت: هدف از نوآوری بهره ور در نگهداشت تجهیزات بهینه سازی فرآیندهای چرخه عمر و به کارگیری فناوری و نوآوری در نگهداشت صحیح از دارایی ها برای رسیدن به خروجی و بهره وری بالا است.

به گزارش دنیای معدن به نقل از ایراسین، سعید رمضانی امروز در مراسم پنجمین دوره جایزه ملی تعالی و نگهداری دارایی‌های ایران با اشاره به نقش نوآور بهره در نگهداشت از دارایی‌های فیزیکی و راهکارهای مؤثر در ارتقای بهره‌وری تجهیزات در چرخه تولید اظهار کرد: دقت در رعایت فرآیند بهره‌وری در نگهداشت دارایی‌ها امری ضروری است چراکه نگهداشت، ترکیب همه اقدامات فنی، اجرایی و مدیریتی برای نگهداری مطلوب تجهیزات است.

وی افزود: نوآوری منجر به بهره‌وری، حفظ و ارتقای کشور می‌شود و شکاف بین دانایی و توانایی را پر می‌کند تا بهره‌وری افزایش و تاب‌آوری ارتقا یابد، در غیر این صورت، سیستم‌های موجود این مؤلفه حذف خواهند شد.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن نگهداری و مدیریت دارایی‌های ایران با بیان این که یک نظام و یا یک فرایند مطلوب و ایده‌آل، تبدیل به ارزش می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما در این بخش، خلق ارزش افزوده بیشتر از دارایی‌های موجود است.

وی اذعان داشت: نوآوری، رقابت و همکاری ۳ محور اصلی در بهره‌وری هستند که با نوسازی تجهیزات، سیستم‌های نابهره‌ور حذف و همکاری کردن در این زمینه باعث رشد و هم‌افزایی بیشتری می‌شود.

رمضانی تصریح کرد: در یک سیستم پویا با وجود محدودیت‌های مالی سعی می‌شود پیشرفت پایدار و دوام جامعه برای تحقق وعده رشد اقتصادی با استفاده از منابع کمتر محقق شود و در این مسیر مشارکت آحاد جامعه در فرایند خلق ارزش و ثروت بسیار اهمیت دارد.

وی اذعان داشت: رشد نهاده‌محور و رشد بهره‌وری‌محور ۲ مسیر رشد اقتصادی است، به این معنا که به‌گونه‌ای باید مدیریت شود تا منابع در اختیارمان خروجی بیشتری داشته باشند.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن نگهداری و مدیریت دارایی‌های ایران تأکید کرد: نوآوری دانش‌بنیان نیازمند اندیشه و اجرای طرح‌های خلاقانه است و در این راستا نگهداشت دارایی‌ها به‌عنوان محرک اصلی صیانت از سرمایه‌های کشور را برعهده دارد، هرچند که با نگهداشت صحیح دارایی‌ها در کشور فاصله داریم اما اگر به شیوه بهتری نگهداری را انجام دهیم، بهره‌وری تجهیزات و دارایی‌ها نیز افزایش خواهند یافت.

در ادامه این مراسم، جاوید تقی‌زاده کارشناس حفظ و نگهداری دارایی‌های فیزیکی گفت: دنیای صنعتی به سرعت درحال استفاده از ذخایر خدادادی است و پیش‌بینی می‌شود در ۴۵ سال آینده نفت جهان و بسیاری از منابع دیگر موجود در جهان نیز به پایان برسد.

به گفته وی، سازمان ملل تا ۲۰۳۰ برای توسعه پایدار در جهان ۱۷ مؤلفه را تعریف کرده که نحوه مصرف آب، کاهش نابرابری‌ها، ایجاد زیرساخت‌ها، نوآوری و رشد اقتصادی با مشاغل شایسته از مهم‌ترین این مؤلفه‌ها هستند.

وی بیان کرد: آموزش کیفیت تولید، مصرف مسئولانه، ایجاد جوامع پایدار، برابری جنسیتی، کاهش نابرابری، صلح و عدالت، سلامتی و رفاه، زیستن پایدار در خشکی و آب، بدون گرسنگی، اقدام برای دسترسی به انرژی‌ها از مهم‌ترین مؤلفه‌های دستور کار توسعه پایدار تا سال ۲۰۳۰ سازمان ملل است.

در پنجمین دوره جایزه ملی تعالی نگهداری و مدیریت دارایی‌های ایران، ۱۹ شرکت و سازمان موفق به کسب گواهی اهتمام تعالی نگهداری، تقدیرنامه و تندیس در سال ۱۴۰۰ شده‌اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید