238145

رئیس کمیته علمی جایزه ملی نگهداری دارایی‌های ایران:

مهم‌ترین دستاورد صیانت از سرمایه‌ها و دارایی‌ها، کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی هزینه‌های تولید است

دنیای معدن: رئیس کمیته علمی پنجمین دوره جایزه ملی نگهداری و دارایی‌های ایران گفت: مدیران با ترغیب به صیانت از سرمایه‌ها و اموال و دارایی‌های شرکت‌ها باید تلاش کنند تا هزینه‌های تولید خود را به ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش دهند.

به گزارش دنیای معدن، جبارعلی ذاکری در پنجمین دوره جایزه ملی تعالی نگهداری و مدیریت دارایی‌های ایران افزود: دانش برنامه‌ریزی، نگهداری و تعمیرات اموال و دارایی‌ها در جهان عمر نیم‌قرن دارد و در مدل‌های مختلف تاکنون پیشرفت‌های خوبی نصیب فعالان صنعتی و اقتصادی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با تبادل اطلاعات در زمینه نگهداری اموال و دارایی‌ها بین بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های بزرگ صنعتی هم‌افزایی بیشتری نصیب این بنگاه‌های اقتصادی می‌شود.

ذاکری اذعان داشت: استفاده از فناوری‌های نوین، توجه به فعالیت‌های دانش‌بنیان و استفاده از سامانه‌های پیشرفته سبب خواهد شد که مدیران بتوانند تمام توانمندی‌های خود را در زمینه نگهداری دارایی‌های خود به خوبی نشان دهند.

رئیس کمیته علمی پنجمین دوره جایزه ملی تعالی نگهداری و دارایی ایران تاکید کرد: در کشورمان به علت شرایط تحریمی باید به مقوله افزایش عمر مفید دارایی‌ها بیش از پیش توجه شود تا بتوانیم در زمینه نگهداری اموال فرایند تعالی را به خوبی طی کنیم.

وی بیان کرد: افزایش بهره‌وری در سیستم‌ها و هدف‌گذاری خودجوش جایزه ملّی و رسیدن به یک نقطه تعالی در کشور ما با فعالیت انجمن نگهداری و مدیریت دارایی‌های ایران از سال ۱۹۹۶ آغاز شده و این امر می‌تواند به صیانت از دارایی‌ شرکت‌ها در کشور کمک کند.

رئیس کمیته علمی پنجمین دوره جایزه ملی تعالی نگهداری و دارایی‌های ایران یادآور شد: برگزاری این همایش باعث تغییر وضعیت نگهداری دارایی‌ها در صنایع مختلف می‌شود و شرکت‌ها و سازمان‌ها با تبادل اطلاعات و تجارب ارزنده خود شاهد حرکت مثبت سازمان‌ها و شرکت‌ها در این زمینه خواهیم بود.

عضو کمیته علمی جایزه ملی تعالی و نگهداری دارایی‌های ایران در این مراسم گفت: فضای دیجیتالی با استفاده از تکنولوژی بسیار گسترده شده و هم اکنون به‌طور متوسط ۵ میلیارد فعالیت در فضای دیجیتالی خدمت‌رسانی می‌کنند.

فرشید رعایت صنعتی افزود: هم‌اکنون ۲ میلیارد نفر در فضای دیجیتالی در جهان در بخش‌های صنعتی، اقتصادی و اجتماعی با یکدیگر ارتباط دارند.

وی تاکید کرد: تحولات دنیای دیجیتال بسیار گسترده شده و این سبب تغییر در مدل‌های کسب و کارها نیز منجر شده است.

صنعتی بیان کرد: استفاده از تحولات دیجیتالی به تعالی نگهداری اموال و دارایی‌های شرکت‌ها کمک می‌کند و در این زمینه تاکنون چندین مدل ارائه شده و این به تغییرات در حوزه تولید شرکت‌ها منجر شده است.

عضو کمیته علمی جایزه ملی تعالی و نگهداری و دارایی‌های ایران افزود: آمارهای جهانی نشان می‌دهد که فقط ۱۳ درصد سازمان‌ها و شرکت‌ها در جهان به شاخص‌های حفظ دارایی‌ها توجه دارند در حالی که شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته در زمینه خرابی تجهیزات سیستم‌های پیشگویی را برای کاهش هزینه‌های بعدی خود فعال کنند.ایراسین

 

دیدگاهتان را بنویسید