237709

وزیر نیرو: در تابستان اجازه قطع یک ساعت برق را ندادیم/ افزایش تولید برق از نیروگاه های حرارتی

دنیای معدن-وزیر نیرو از افزایش ظرفیت ۱۵ هزار مگاواتی تولید برق از طریق نیروگاه های حرارتی در طول ۴ سال خبر داد و گفت: در سال نخست دولت سیزدهم ۵ هزار مگاوات معادل یک سوم آن محقق شده است.

به گزارش دنیای معدن ، علی اکبر محرابیان ظهر امروز در آیین بهره برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی 1493 مگاواتی عسلویه مبنا، اظهار داشت: در راستای افزایش تولید برق و پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه و افزایش ظرفیت بهره وری نیروگاه های گازی با تبدیل آن به سیکل ترکیبی، احداث واحدهای بخار نیروگاه عسلویه در دستور کار قرار گرفت.

وزیر نیرو افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی 1493 مگاواتی عسلویه با هدف افزایش تولید، پایداری و پایایی شبکه و پاسخگویی به رشد فزاینده بار در مرکز کشور به میزان 480 مگاوات و بالا بردن راندمان نیروگاه و افزایش آن به میزان حدود 50 درصد با اشتغال مستقیم 800 نفر، اشتغال غیرمستقیم دوران ساخت یک هزار و 500 نفر و اشتغال دوران بهره برداری 70 نفر با هزینه احداث 352 میلیون یورو وارد مدار بهره برداری می شود.

وی صرفه جویی در مصرف سوخت و دستیابی به صرفه جویی حداقل 846 میلیون مترمکعب در سال و کاهش آلایندگی محیط زیست را از دیگر اهداف این پروژه دانست و بیان کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده در آغاز دولت سیزدهم ، سالانه حدود 19 تا 20 هزار مگاوات کسری تراز صنعت برق در کشور وجود داشت که حدود یک چهارم تقاضای مصرف برق کشور بوده است.

وی گفت: با همراهی مردم در صرفه جویی و مصرف بهینه و تلاش کارکنان صنعت برق کشور، درحالی شاهد کاهش مصرف 4.5 درصدی مصرف برق در تابستان امسال نسبت به سال گذشته بودیم که این میزان صرفه جویی بدون احتساب رشد تقاضای سالانه نیاز به انرژی برق بوده است.

وزیر نیرو اضافه کرد: در طول 4 سال دولت سیزدهم ، افزایش ظرفیت 15 هزار مگاوات تولید برق از طریق نیروگاه های حرارتی در اختیار این وزارتخانه، مد نظر و برنامه ریزی شده که طی یک سال نخست این دولت، یک سوم تولید این میزان محقق شده است.

محرابیان بیان کرد: بررسی آماری نشان می دهد که متوسط افزایش ظرفیت تولید برق نیروگاهی در طی سنوات گذشته ، 2 هزار مگاوات بوده است درحالی که در سال نخست دولت سیزدهم ، این میزان به شش هزار مگاوات رسید که یک نوع رکورد محسوب می شود.

وی با اشاره به وجود 630 هزار واحد تولیدی صنعتی و صنعتی و صنفی در کشور خاطر نشان کرد: از این تعداد، 580 هزار واحد تولیدی کوچک با داشتن اشتغال فراوان ، به شدت وابسته به برق برای تولید هستند.

وزیر نیرو: 16 هزار روستای کشور با مشکل آب رو به رو هستند معاون وزیر نیرو: 25 تیم تخصصی وزارت نیرو برای رفع مشکل آب به همدان اعزام شدند امام جمعه بوشهر: وزیر نیرو 25 میلیارد تومان برای اجرای طرح آبرسانی به جم واریز کرد

وزیر نیرو ادامه داد: با تأمین برق مناسب در تابستان سال جاری، حتی اجازه قطع یک ساعت برق ندادیم تا تولید و اشتغال کشور دچار مشکل نشود.

محرابیان با اشاره به داده های انجمن بین المللی فولاد به عنوان یک مرجع قابل استناد عنوان کرد: بر اساس گزارش این مرجع بین المللی، فولاد ایران در تیر و مرداد امسال ، شاهد رشد 35 و 65 درصدی تولید نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده که با توجه به وابستگی شدید صنعت فولاد به انرژی برق ، این موضوع حائز اهمیت است.

 

دیدگاهتان را بنویسید