237593

رئیس کنترل کیفی نورد سرد فولاد مبارکه خبر داد؛

شاخص بازده کیفی محصولات قلع‌اندود فولاد مبارکه از ۹۱ درصد گذشت

دنیای معدن-رئیس کنترل کیفی نورد سرد فولاد مبارکه گفت: با تلاش کارکنان شرکت فولاد مبارکه و با انجام اقدامات لازم در حوزه بازرسی و کنترل کیفیت، بازده کیفیت محصولات قلع‌اندود این شرکت از ۹۱ درصد عبور کرد.

به گزارش دنیای معدن، محمدرضا نصر اصفهانی رئیس کنترل کیفی نورد سرد فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: ورق قلع‌اندود به دلیل داشتن خواصی نظیر غیر سمی بودن، سبکی، استحکام، مقاومت به خوردگی، سهولت تغییر فرم، جوش‌پذیری خوب و ظاهر مناسب قابلیت‌های ویژه‌ای در صنایع بسته‌بندی دارد. از این محصول برای بسته‌بندی مواد غذایی، نوشیدنی‌ها، روغن، گریس، رنگ، پودر و بسیاری از محصولات دیگر استفاده می‌شود. ورق قلع‌اندود در کنار مصرف در صنایع بسته‌بندی، کاربردهایی هم در مصارف مهندسی دارد.

وی افزود: بازرسی سطح این محصول حساس به‌صورت چشمی و با در نظر گرفتن الزامات استاندارد و همچنین نیازها و حساسیت‌های مشتریان صورت می‌گیرد. بر این اساس طبقه‌بندی محصول صورت گرفته و ممکن است محصول قابل‌قبول یا غیرقابل قبول تشخیص داده شود و در نهایت با توجه به مقادیر ذکرشده بازده کیفی این محصول محاسبه و گزارش می‌گردد.

رئیس کنترل کیفی نورد سرد فولاد مبارکه با بیان اینکه بازده کیفیت محصولات قلع‌اندود فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۰ به‌صورت میانگین ۸۰.۰۱ درصد بوده است، تصریح کرد: این روند از اواخر سال ۱۴۰۰ شروع شد و در شهریورماه ماه ۱۴۰۱ به نقطه اوج خود رسید.

نصر اصفهانی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به کیفیت بالای محصولات قلع‌اندود لازم است در کلیه مراحل شامل طراحی محصول، برنامه‌ریزی، آماده‌به‌کاری تجهیزات، فرایندهای تولید فولادسازی، نورد گرم، نورد سرد و کنترل کیفیت اقدامات وسیع و همه‌جانبه‌ای صورت پذیرد و از دقت و کنترل بسیار زیادی برخوردار باشد. در این میان بازرسی و کنترل کیفی نقش بسزایی دارد. محصولات به‌صورت صددرصد مورد بازرسی قرار می‌گیرد و با اطلاع‌رسانی به‌موقع از ایجاد عیوب و ضایعات جلوگیری به عمل می‌آید.

رئیس کنترل کیفی نورد سرد در پایان از همکاری و همراهی مدیریت کنترل کیفی، همکاران کنترل کیفی نواحی، واحدهای تولید و تعمیرات نواحی و سایر واحدهای مرتبط که در رسیدن به این موفقیت بزرگ نقش اساسی داشته‌اند، قدردانی کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید