237417

برگزاری همایش ریحانه های حسینی در ذوب آهن اصفهان

دنیای معدن: همایش ریحانه های حسینی به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره دلاورمردی ها و رشادت های شهدای بزرگوار، با حضور مهندس ایرج رخصتی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان،اشرف سادات منتظری مادر شهید محمد معماریان و جمعی از مسئولین و بانوان شرکت و خانواده های آنها،سه شنبه بیست و نهم شهریورماه به همت روابط عمومی ذوب آهن اصفهان و حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان در ذوب آهن اصفهان برگزار شد.

به گزارش دنیای معدن، مهندس ایرج رخصتی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در این همایش ضمن گرامیداشت ایام سراسر افتخار دفاع مقدس و تشکر از برگزار کنندگان صبحگاه مشترک و این همایش،طی سخنانی گفت : هسته اولیه شکل گیری جامعه،خانواده است و فرزندان در بستر این کانون مهم و تاثیر گذار رشد می کنند و پرورش می یابند لذا نیاز است هر یک از ما در نقش پدر و مادر،نسل آینده را آن طور که شهدا از ما انتظار دارند،تربیت کنیم.

وی افزود : ذوب آهن اصفهان نیز یک خانواده بزرگ است که در دوران دفاع مقدس ضمن حفظ جبهه تولید،در پشتیبانی از جبهه های حق علیه باطل نیز نقش آفرین بود و تعداد ۲۹۰ شهید گلگون کفن را به انقلاب اسلامی ایران تقدیم نمود.

مدیرعامل شرکت تصریح کرد : ذوب آهن اصفهان امروز با تلاش و کوشش فرزندان همین مرز و بوم بحمدا... توفیقات بسیار خوبی کسب نموده و پس از نیم قرن برای اولین بار تولید این شرکت ۳ درصد از برنامه پیش است.

اشرف سادات منتظری مادر شهید محمد معماریان نیز در این همایش طی توضیحاتی به اهمیت حفظ حجاب و عفاف توسط خواهران و برادران و همچنین تربیت نسل جهادی و خدمتگزار به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

 در ادامه این مادر شهید محمد معماریان در گفتگو با خبرنگار ما گفت : امروز شناخت خوبی نسبت به ذوب آهن اصفهان کسب کردم،بخشی از کارمندان این کارخانه بزرگ را بانوان تشکیل می دهند که در کنار وظیفه همسری و مادری در این جبهه تولیدی نیز حضور فعال دارند.

وی افزود : شهدا جانانه برای حفظ این نظام و انقلاب جان دادند و لذا وظیفه شرعی و قانونی هر یک از ما این است که در هر جایگاهی قرار داریم برای خدمت خالصانه به خلق از هیچ تلاشی فرو گذار نکنیم.

اشرف السادات منتظری خاطر نشان کرد: امروز شنیدم محصولاتی در این کارخانه تولید می شود که قبلاً از خارج از کشور وارد می شده،این دستاوردها ارزشمند است زیرا به جهانیان اثبات می کند،تحریم و یا سایر حربه های آنها ذره ای بر پیشرفت ایران اسلامی تاثیرگذار نیست.

این مادر شهید در ادامه اظهار داشت : مقام معظم رهبری مقوله جهاد تبیین را عنوان فرمودند بنابراین وظیفه هر یک از ما این است که رشادت های شهدا را برای نسل های مختلف بازگو کنیم تا این عزیزان بیشتر با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند. 

 

دیدگاهتان را بنویسید