237098

بازدید مدیرکل صنایع معدنی از فولاد خرمدشت تاکستان

دنیای معدن: سیف‌‌‌الله امیری، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت و هیات همراه از قسمت‌‌‌های مختلف خط تولید کارخانه فولاد خرمدشت تاکستان بازدید کردند.

به گزارش دنیای معدن، در این بازدید، امیری ضمن ابراز خرسندی از روند رو به رشد کمی و کیفی تولید فولاد و صادرات محصولات شرکت «فولاد خرمدشت تاکستان» اظهار کرد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد افزایش صادرات و تولید در این واحد صنعتی باشیم.

در این بازدید که بدون اطلاع قبلی و به صورت میدانی صورت گرفت، مجید سعیدیان، مدیرعامل شرکت فولاد خرمدشت تاکستان ضمن تاکید بر روند تولید و تامین نیاز بازار داخلی گفت: شرکت فولاد خرمدشت تاکستان با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزارتن انواع میلگرد آجدار در سال، ضمن افزایش تولید و تامین بازار داخلی موفق شده بیشترین صادرات این محصول را در استان قزوین داشته باشد. به همین دلیل چند سال به عنوان صادر‌کننده نمونه استان انتخاب شده است.

وی افزود: حجم صادرات این شرکت در سال ۱۴۰۰ به میزان ۷۰‌میلیون دلار بوده که به ۱۳ کشور دنیا انجام شده است. توجه به ایجاد زیرساخت‌‌‌های موردنیاز در کارخانه برای تسهیل در بارگیری و تحویل کالا حتی ایجاد امکانات رفاهی باعث شده تا سرعت صادرات این واحد تولیدی نسبت به رقبای استانی پیشی بگیرد و نام این شرکت به عنوان کاندیدای صادر‌کننده ملی مطرح شود.

ضمنا شرکت فولاد خرمدشت تاکستان، دومین واحد تولیدی شمش فولاد را در منطقه محروم استان کرمانشاه راه‌اندازی کرده تا بتواند مواد اولیه مصرفی تولید میلگرد را تامین کند. با راه‌اندازی خط تولید مفتول (فولادی) زمینه اشتغال ۲۸۰ نفر در کارخانه‌ها فولاد خرمدشت فراهم می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید