236967

از ۱۰ لغایت ۱۲ آبان‌ماه؛

بیست و چهارمین سمپوزیوم و نمایشگاه بین‌المللی فولاد برگزار می‌شود

دنیای معدن: بیست و چهارمین همایش پژوهشگران صنعت فولاد کشور از ۱۰ لغایت ۱۲ آبان‌ماه ۱۴۰۱ با عنوان سمپوزیوم فولاد ۴۰۱، توسط انجمن آهن و فولاد ایران در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار خواهد شد.

به گزارش دنیای معدن، بیست‌وچهارمین همایش پژوهشگران صنعت فولاد کشور، از ۱۰ لغایت ۱۲ آبان‌ماه ۱۴۰۱، با عنوان «سمپوزیوم فولاد ۴۰۱» با موضوع «چالش‌ها و راهکارهای صنعت فولاد در دوران پساکرونا» توسط انجمن آهن و فولاد ایران در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار خواهد شد.

هدف از برگزاری سالیانه سمپوزیوم‌های فولاد توسط انجمن آهن و فولاد ایران که عموماً با حمایت شرکت‌های فولادی و دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود، ایجاد زمینه مساعد برای برقراری ارتباط میان دست‌اندرکاران صنعت فولاد کشور با اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و محققین در جهت تبادل نظر به منظور رفع مشکلات موجود و توسعه هرچه بیشتر این صنعت با انجام مشاوره و آشنایی با آخرین دستاوردهای پژوهشی، فناوری و تجهیزاتی صنعت فولاد کشور است.

مهم‌ترین موضوعات بیست‌و چهارمین سمپوزیوم فولاد عبارت است از آینده صنعت فولاد، چالش‌ها و فرصت‌های فراروی آن و چشم‌انداز بازار فولاد در دوران پسا کرونا، چالش‌های موجود در تأمین مواد اولیه، تجهیزات و دانش فنی در صنعت فولاد در دوران پساکرونا، یافته‌های جدید در زمینه افزایش بهره‌وری، کاهش مصرف آب و انرژی در صنعت فولاد، وضعیت نیروی انسانی صنعت فولاد در دوران پسا کرونا، یافته‌های جدید در زمینه تولید و استفاده از فولادهای نسل جدید، نقش گسترش زیرساختهای ریلی، جاده‌ای، اسکله‌ای و تأسیسات بندری بر توسعه پایدار صنعت فولاد، گسترش صنایع پایین‌دستی و بالادستی در توسعه پایدار صنعت فولاد، مدل‌سازی و شبیه‌سازی فرآیندهای خط تولید فولاد و یافته‌های نوین در زمینه‌های استخراج، آهن‌سازی، ذوب و ریخته‌گری، شکل‌دهی، بهبود خواص مکانیکی، سطح و پوشش، خوردگی، جوش‌کاری، مواد دیرگداز و ... .

علاقه‌مندان می‌توانند ضمن مشارکت فعال، آخرین دستاوردهای تحقیقاتی و تجربیات علمی و فنی خود را در این همایش علمی را ارائه کنند.

در کنار بیست‌وچهارمین سمپوزیوم فولاد، نمایشگاه بین‌المللی سمپوزیوم فولاد نیز برگزار خواهد شد که در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعتی و پژوهشی در زمینه‌های مختلف نرم‌افزار و سخت‌افزار مورد استفاده در صنعت فولاد و صنایع وابسته در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

تولیدکنندگان فولاد، تأمین‌کنندگان مواد اولیه، شرکت‌های دانش‌بنیان و خدمات فنی و مهندسی در صنعت فولاد، شرکت‌های حمل‌ونقل، انجمن‌های و سندیکاهای تولیدی و علمی، شرکت‌های ارائه‌کننده ماشین‌آلات، تجهیزات و مواد مصرفی از گروه‌های هدف این نمایشگاه هستند.

بیست و چهارمین دوره سمپوزیوم سالانه فولاد همزمان با نمایشگاه بین‌المللی فولاد که همه‌ساله توسط انجمن آهن و فولاد ایران و با همکاری یک یا تعدادی از واحدهای فولاد کشور در یکی از شهرهای صاحب‌صنعت برگزار می‌شود از ۱۰ لغایت ۱۲ آبان‌ماه سال جاری به مدت ۳ روز و با حمایت شرکت‌های فولاد مبارکه، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خوزستان، تهیه و تولید مواد معدنی ایران، فولاد آلیاژی ایران، سنگ‌آهن مرکزی ایران، گروه صنعتی ایران ترانسفو، فراطرح فولاد، گروه سرمایه‌گذاری و صنعتی آرین حدید و گروه گسترش سرمایه‌گذاری بین‌المللی ارزش در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید