236675

معاون وزیر صنعت: تکمیل زنجیره فولاد در استان‌های کمترتوسعه‌یافته اجرایی می‌شود

دنیای معدن- معاون صنایع، ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اشباع شدن برخی استان‌های کشور در حوزه صنعت گفت: به‌همین منظور تکمیل زنجیره برخی صنایع بزرگ مانند ذوب‌آهن و فولاد در استان‌های کمترتوسعه‌یافته صنعتی دنبال و اجرایی می‌شود.

به گزارش دنیای معدن، سید محمد موسوی روز یکشنبه همزمان با پنجمین روز هفقته دولت در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این استان مسیر طولانی تا صنعتی شدن را سپری کرده و موفقیت‌های مطلوبی در این بخش داشته است.

وی توسعه صنعتی در مناطق کم‌برخوردار براساس ظرفیت‌ها و آمایش سرزمینی را یکی از تاکیدهای وزیر صنعت، معدن و تجارت دانست و افزود: توسعه صنعت در برخی استان‌ها مدیون فعالان حوزه صنعتی چهارمحال و بختیاری است و باید از ظرفیت این نیروها برای توسعه استان بهره‌گیریب شود.

موسوی تصریح کرد: هم‌اکنون صنعت‌گران هفشجانی از چهارمحال و بختیاری در طرح‌های مختلف کشور به‌ویژه حوزه نفت و گاز نقش بسزایی دارند و باید از ظرفیت این صنعتگران به‌خوبی استفاده شود.

وی فعالیت‌های جهادی و انقلابی مسوولان را باعث تسریع در روند اجرای امور مختلف دانست و یادآور شد: رییس‌جمهور برای رفع مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف با دغدغه‌مندی بسیار بالا و به‌صورت جهادی وارد عمل شده است و این مساله وظیفه سایر مسئولان کشور را دو چندان می‌کند.

موسوی تکمیل طرح‌های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد را در اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت برشمرد و اظهار داشت: توسعه صنعتی در مناطق محروم به‌عنوان یکی از اولویت‌های این وزارتخانه براساس مزیت هر منطقه و با هدف توسعه و محرومیت‌زدایی اجرا خواهد شد.

معاو وزیر صمت در بدو ورود به چهارمحال و بختیاری با حضور در یادمان شهدای گمنام شهرکرد به مقام والای شهدای گرانقدر این استان ادای احترام کرد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۹۶۶ واحد صنعتی فعال دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید