235839

گلایه تولیدکنندگان فولاد؛

ابهام قیمت گذاری فولاد در بورس کالا

دنیای معدن-عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد از اعتراض تولیدکنندگان به پایین بودن قیمت پایه محصولات فولادی در بورس کالا خبرداد و گفت: چگونگی قیمت گذاری نرخ پایه برای تمامی تولیدکنندگان ابهام برانگیز است.

به گزارش دنیای معدن؛ آقای بهادر احرامیان افزود: در اکثر مواقع مقایسه قیمت‌ها با همان فرمول اعلامی، بسیار متغیر است و فولادی‌ها به آن عددی که از سوی بورس کالا برای قیمت گذاری محصولات در نظرگرفته می‌شود نمی‌رسند.

 

وی افزود: مشکل صنعت فولاد از قیمت‌های پایین فولاد در بازار داخلی است و تنها راهکار رهایی از این وضعیت و اینکه تمام زنجیره فولاد راضی شوند را اصلاح قیمت‌های پایه عرضه در بازار داخل عنوان کرد.

 

صادرات سالانه ۵۰۰ هزار تُن آهن اسفنجی

 

وی همچنین به حجم صادرات آهن اسفنجی به میزان حدود ۵۰۰ هزار تن در سال اشاره کرد و گفت: اصل مقدار صادرات آهن اسفنجی نسبت به دیگر محصولات فولادی پایین تراست به همین دلیل زمانی که افزایش یا کاهش صادراتی صورت می‌گیرد علی رغم بالا نبودن رقم، درصد خیلی محسوسی به چشم می‌آید.

 

این عضو انجمن تولید کنندگان فولاد درباره واردات و یا تهاتر کالای ایرانی با فولاد روسی هم افزود: زمانی که ما خود تولید کننده هستیم واردات توجیحی نخواهد داشت و تهاتر کالای ایرانی با روسیه در صورتی مورد قبول است که کالا‌هایی که در کشور تولید نمی‌شود وارد شود.

 

پیشتر برخی منابع از ورود میلگرد‌های روسی علی رغم تولید آن در داخل کشور خبر داده بودند که لطیفی سخنگوی گمرک درگفتگو با خبرگزاری صداوسیما این خبر را تایید نکرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید