235543

توسعه بازار همگام با جلب رضایت مشتریان

دنیای معدن: مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: یک کسب و کار هرگز بدون جلب رضایت مشتریان موفق نخواهد بود و از این رو، رضایت مشتریان با استراتژی مطالعات بازار، خلاقیت و نوآوری در فروش و برندسازی، اولویت‌های فولاد هرمزگان در توسعه فروش و سودآوری هستند.

به گزارش دنیای معدن، دکتر عطاالله معروفخانی در حاشیه اجلاس مدیریت برتر توسعه کسب و کار بار رویکرد مشتری‌مداری در گفت وگو با خبرنگار روابط عمومی گفت: در دنیای کسب و کار، هرگز نباید مقوله رضایت مشتری را نادیده گرفت. رضایت مشتری از جمله عوامل موثر در موفقیت یا شکست هر کسب و کاری به شمار می‌رود. رضایت و عدم رضایت مشتریان تاثیر مستقیمی بر میزان سودآوری و رشد کسب و کار دارد و اگر ما بخواهیم رضایت واقعی مشتریان خود را به دست آوریم، باید همیشه یک گام جلوتر از تصور ذهنی مشتریان درمورد کالاها و خدمات خود عمل کنیم و این امر بدون خلاقیت و نوآوری غیرممکن است.

وی افزود: توجه و دنبال کردن رضایت مشتری و تلاش در جهت بهبود ‎آن برای ایجاد مشتریانی وفادار که به عنوان سفیران نام تجاری شرکت قلمداد می‌گردند، امری بسیار ضروری برای شرکت به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان تصریح کرد: ارائه خدمات به موقع با کیفیت مطلوب می‌تواند قلب و جان مشتریان را تسخیر نموده و نام تجاری شر کت را از سایرین متمایز کند. بنابراین ضروری است که نسبت به ارائه خدمات و کیفیت محصولات شرکت دقت بسیار زیادی را به خرج دهیم.

وی عنوان کرد: تلاش ما بر این است که با بررسی موضوع رضایت مشتری و دلایل اهمیت آن، علاوه بر ارتقای رضایت مشتریان به دنبال تعالی در عملیات و بهبود مستمر در ارائه خدمات و کیفیت محصولات شرکت باشیم.

دکتر معروفخانی مطرح کرد: تحقیقات نشان می‌دهد که هزینه به دست آوردن یک مشتری جدید، چندین برابر بیشتر از هزینه‌ای است که باید برای حفظ مشتری صرف گردد۔ به همین خاطر است که نهایت تلاش خود را به عمل می‌آوریم تا یک مشتری وفادار را حفظ نموده و برای کسب رضایت مشتری اقدامات ویژه‌ای را انجام داده تا رضایت مشتری به بهترین شکل ممکن جلب گردد.

وی گفت: به دست آوردن مشتریان ‎جدید فرآیندی است که نه تنها پرهزینه‌تر از حفظ مشتریان موجود به شمار می‌رود، بلکه به مراتب دشوارتر نیز هست. بنابراین، بهتر است هنگام سازماندهی و مدیریت امور مربوط به خدمات مشتری، این امر را به خاطر داشته و بهترین رسیدگی و توجه ممکن را به مشتریان خود داشته باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید