234861

مدیرعامل هلدینگ آتیه فولاد تاکید کرد؛

لزوم تولید فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا در گروه فولاد مبارکه

دنیای معدن: مدیرعامل هلدینگ آتیه فولاد گفت: لازم است فولاد مبارکه به سمت تولید فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا حرکت کند.

به گزارش دنیای معدن، احمد سعیدبخش، مدیرعامل هلدینگ آتیه فولاد، صبح امروز چهارشنبه ۸ تیرماه در کارگاه طراحی مدل کسب‌وکار شرکت‌های هلدینگ آتیه فولاد نقش جهان اظهار کرد: شرکت آتیه فولاد به عنوان شرکتی با رسالت فعالیت‌های تولیدی، خدماتی، سرمایه‌گذاری و بازرگانی، وظیفه سنگینی بر عهده دارد. شرکت فولاد مبارکه از ابتدا بر اساس یک روند علمی تاسیس شده است. شرکت‌های گروه فولاد مبارکه نیز برای خدمات رسانی به این شرکت تاسیس شده‌اند.

وی افزود: دنیای کنونی عرصه رقابت است. شرکت‌هایی مثل نوکیا زمانی حرف اول را می‌زدند اما اکنون تقریبا سخنی از آن‌ها در میان نیست. فولاد مبارکه تاکنون به خوبی پروژه‌های توسعه کمی خود را اجرا کرده اما اکنون لازم است بیشتر به سمت تولیدات کیفی با ارزش افزوده بالا حرکت کنیم.

مدیرعامل هلدینگ آتیه فولاد گفت: بهای تمام شده ورق گالوانیزه در فولاد تاراز ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان است در حالی که این ورق در بورس کالا با قیمت‌هایی کمتر از ۲۵ هزار تومان به فروش می‌رسد و این یعنی تولید محصولات فولادی در شرایط فعلی با زیان انجام می‌شود.

سعیدبخش با تاکید بر تولید فولادهای کیفی با ارزش افزوده بالا اظهار کرد: توسعه کمی در شرایط فعلی ایران اشتباه است؛ زیرساخت‌های لازم برای توسعه کمی فولاد در کشور وجود ندارد. با این روند روزی خواهد رسید که در تامین مواد اولیه با مشکلات جدی مواجه می‌شویم.

وی افزود: هزینه‌های حمل‌ونقل امروزه به شدت افزایش یافته است. رقبای ما در صنعت فولاد هزینه‌های کمتر و فناوری‌های پیشرفته‌تری دارند بنابراین لازم است گروه فولاد مبارکه تولیدات کیفی با ارزش افزوده بالا در دستور کار خود قرار دهد.ایراسین

 

دیدگاهتان را بنویسید