234449

امضای تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی در حوزه هوش مصنوعی در اصفهان

دنیای معدن: تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی کاربردی در حوزه‌های تخصصی مبتنی بر هوش مصنوعی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان امضا شد.

به گزارش دنیای معدن، این تفاهم نامه به امضای سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوربه نمایندگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان و شرکت فولاد مبارکه به نمایندگی محمدیاسر طیب‌نیا رسید و بنیاد نخبگان اصفهان مجری اجرای این تفاهم‌نامه در استان است.

IMG-20220616-WA0039

گسترش فعالیت‌های علمی، پژوهشی، کاربردی، آموزشی و تکمیل زنجیره علم، فناوری، بازار و تجارت در حوزه هوش مصنوعی و با هدف ارائه محصولات فناورانه و نوآورانه مبتنی بر هوش مصنوعی و در جهت طرح کارخانه هوشمند (smart factory) از مفاد این تفاهم نامه است.

همچنین معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز علاوه بر بازدید از شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان، از نمایشگاه دستاورد‌های شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر در این شهرک بازدید کرد.

سورنا ستاری از برج فناوری واقع در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بازدید کرد.

برج فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شامل ۲۰ هزار متر مربع زیربنا در ۱۴ طبقه با ظرفیت استقرار ۱۲۰ واحد فناور است.

این برج با مشارکت دولت و بخش خصوصی و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اجرا شده و ۵۵ درصد سرمایه گذاری آن را شهرک از محل درآمد‌های اختصاصی و ۴۵ درصد هم بخش خصوصی هزینه کرده است.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به‌عنوان نخستین سازمان موسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور، ۶۱۲ شرکت دانش‌بنیان و فناور مستقر است که توانسته برای بیش از هشت هزار نیروی انسانی خلاق و نوآور اشتغال ایجاد کند؛ این کسب‌وکار‌ها گردش مالی بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومانی را برای اقتصاد دانش‌بنیان به ارمغان آورده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید