234399

مدیر تحقیق و توسعه فولاد مبارکه:

هوشمندسازی، آینده صنعت فولاد است

دنیای معدن: مدیر تحقیق و توسعه شرکت فولاد مبارکه گفت: باید به روندها توجه کنیم و ببینیم دنیا به کدام سمت می‌رود و آینده صنایع فولاد چیست؟ بحث‌های هوشمندسازی، محیط زیست و همکاری ربات و انسان از جمله این حوزه‌هاست که دنیا به سمت آن حرکت می‌کند.

به گزارش دنیای معدن به نقل از ایراسین شهرام عباسی، مدیر تحقیق و توسعه شرکت فولاد مبارکه در همایش تخصصی استیل پرایس بیان اینکه مدیریت فناوری طی سال‌های اخیر در فولاد مبارکه جریان داشته و از الگوی «فال» استفاده شده است، اظهار کرد: در این سال‌ها توانسته‌ایم بر اساس مدل مدیریت فناوری بهینه به سمت تدوین نقشه راه خود حرکت کنیم، نقشه راه تکنولوژی نشان می‌دهد که در مسیر در کدام نقطه از کدام تکنولوژی استفاده کنیم.

وی افزود: بهبود در روند گذشته در مدل فال (فناوری و توسعه محصول) با وجود گسترده بودن مشتریان فولاد مبارکه موجب شده که آنطور که باید به تکنولوژی توجه نکنیم و از تکنولوژی‌هایی که به واسطه اقتصاد چرخشی ما را راهبری می‌کنند، استفاده نکنیم.

مدیر تحقیق و توسعه شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه مسیر توسعه محصولات شامل شناسایی محصولات داخلی و خارجی است، گفت: با کمک پژوهشکده فولاد در دانشگاه صنعتی اصفهان محصولات رقبای ما مورد مطالعه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در حوزه شناسایی روندها و نیازهای صنایع هدف و متدهای توسعه محصول نیز حرکت کرده‌ایم و سعی می‌کنیم پیشنهاد بهینه به مشتریان خود ارائه دهیم. همچنین ابزارهای توسعه محصول و تعیین زیرساخت‌های لازم نیز در کنار توانمندسازی و اختصاص منابع را نیز مشخص کرده ایم.

عباسی با بیان اینکه فولادسازها در چین، هند و اروپا به ویژه در حوزه ورق‌های فولادی از ابزار نمودار موزی که ابزار اصلی فولادسازهای جهان است، استفاده می‌کنند، تصریح کرد: ما این نمودار را بر اساس محصولات فولاد مبارکه ترسیم کرده‌ایم وبر این اساس می بینیم فولادهای استحکام بالای فولاد مبارکه قابل مقایسه با آرسلون میتال است.

وی با بیان اینکه فولاد مبارکه محصولات خود را در ساخت و عمران، انرژی و نفت، کشتی سازی و ... ارائه می‌دهد و هر کدام از این محصولات گریدهای فولادی خاص دارند، تصریح کرد: ما در حوزه‌های مختلف ارائه محصولات فولاد مبارکه را انجام می‌دهیم. اما در کلان روندها باید توجه کنیم دنیا به کدام سمت می‌رود و آینده صنایع فولاد چیست؟ بحث‌های هوشمندسازی، محیط زیست و همکاری ربات و انسان از جمله این حوزه‌هاست که دنیا به سمت آن حرکت می‌کند.

مدیر تحقیق و توسعه شرکت فولاد مبارکه گفت: انواع و اقسام پوشش‌ها روی ورق‌های فولادی است و انواع و اقسام گریدها باید در این زمینه نیز مطالعاتی انجام شود.

وی با بیان اینکه ما با تکنولوژی‌های روز و نوظهور رو به رو هستیم که قائده بازی را تغییر می‌دهد، گفت: یکی از اینها بحث ساخت افزایشی است و در این زمینه باید توجه داشت که مردم و فرهنگ در این زمینه چه واکنشی را خواهد داشت. همکاری‌های صنعتی نیز در این زمینه تاثیرگذار است و از این رو می‌توان گفت بسیاری از بحث‌ها فنی نیستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید