234304

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان:

صنایع دارای کوره‌های ذوب در خاموشی‌ها خسارت می‌بینند

دنیای معدن: رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: برخی از صنایع که کوره‌های ذوب دارند در اعمال خاموشی‌ها با مشکلات جدی رو به رو می‌شوند، این در حالی است که در برخی از مواقع این خاموشی‌ها برنامه‌ریزی شده نبوده و بدون خبر قبلی برق قطع شده و این کوره‌ها خسارت دیده‌اند.

به گزارش دنیای معدن به نقل از ایراسین، حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگویی با اشاره به مشکلات صنایع در فصل تابستان در زمینه تامین برق اظهار داشت: در زمینه خاموشی‌ها و ساماندهی این امر برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده و این امر در سال جاری علاوه بر صنایع برای کشاورزی نیز خاموشی‌هایی را اعمال کرده‌اند.

وی با بیان اینکه باید توجه داشت که برخی از صنایع که کوره‌های ذوب دارند در اعمال خاموشی‌ها با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شوند، افزود: این در حالی است که در برخی از مواقع این خاموشی‌ها برنامه‌ریزی شده نبوده و بدون خبر قبلی برق قطع شده و این کوره‌ها خسارت دیده‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه قطعی برق برخی از صنایع که در تولید و تجهیزات آنها خسارتی وارد نمی‌شود، ممکن است، اضافه کرد: این امر بیشتر در پیک مصرف لحاظ شود تا بتوان برق خانگی را نیز تامین کرد.

وی با بیان اینکه مجلس مصوبه‌ای را مبنی بر همکاری صنایع بزرگ در تولید برق داشته است، ابراز داشت: راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی و ترکیبی در دستور کار قرار گرفته است.

مجتمع فولاد مبارکه راه‌اندازی نیروگاه هزار مگاواتی برق را در دستور کار دارد

حجت الاسلام موسوی لارگانی افزود: حتی دولت تفاهم‌نامه‌ای را با صنایع داشته که در صورت مازاد تولید برق، برق اضافه را از صنایع خریداری کند که این امر مشوق بسیار خوبی برای صنایع است.

وی با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه راه‌اندازی نیروگاه هزار مگاواتی برق را در دستور کار دارد، گفت: البته باید توجه داشت تا بهره‌برداری از این پروژه در صنایع و همچنین خود شرکت فولاد مبارکه مصارف غیرضرور مدیریت شود تا مشکلی در زمینه تامین برق به وجود نیاید.

 

دیدگاهتان را بنویسید