234033

وقتی رکوردشکنی‌ها در فولاد مبارکه هرماه تکرار می‌شوند؛

گذر از رکورد تولید نیم میلیون تن آهن اسفنجی در واحد احیا مستقیم شماره 1 ناحیه آهن‌سازی

دنیای معدن: تلاشگران ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه موفق شدند با ثبت رکورد تولید ماهیانه اردیبهشت‌ماه در واحد احیا مستقیم شماره ۱ به میزان ۵۰۱ هزار و ۳۹۰ تن (گذر از نیم میلیون تن) و در واحد احیا مستقیم شماره ۲ به میزان ۲۸۱ هزار و ۸۹۰ تن، درمجموع با تولید ۷۸۳ هزار و ۲۸۰ تن آهن اسفنجی، رکورد جدیدی را در تولید ماهیانه ناحیه آهن‌سازی این شرکت رقم بزنند.

به گزارش دنیای معدن، داریوش رشیدی مدیر ناحیه آهن‌سازی شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: در دومین ماه سال 1401، واحدهای احیا مستقیم 1 و احیا مستقیم شهید خرازی ناحیه آهن‌سازی موفق به کسب رکورد جدیدی در تولید آهن اسفنجی شدند و بیشترین رکورد تولید از زمان راه‌اندازی شرکت را رقم زدند. رکورد قبلی تولید ماهیانه واحد احیا مستقیم شماره ۱ به میزان ۴۸۳ هزار و ۹۳۰ تن، واحد احیا مستقیم شماره ۲ به میزان ۲۶۸ هزار و ۴۲۰ تن و درمجموع به میزان ۷۵۲ هزار و ۳۵۰ تن آهن اسفنجی در فروردین‌ماه ۱۴۰۱ به ثبت رسیده بود.

وی با بیان این‌که موفقیت به‌دست‌آمده با تکیه‌بر دانش و مهارت کلیه کارکنان، مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح و استفاده حداکثری از ظرفیت موجود بوده است، افزود: با همت و تلاش جمعی کارکنان در واحدهای مختلف ناحیه آهن‌سازی و دیگر واحدهای پشتیبانی، پیمانکاران تعمیراتی و حمایت‌های مدیریت عالی شرکت، این رکورد ارزشمند حاصل شد که امید است با تلاش و کوشش بیشتر شاهد موفقیت‌های بیشتری در آینده باشیم.

استفاده از فرصت‌های طلایی تولید

محمدرضا فتحی مدیر واحد احیا مستقیم شماره 1 شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: رفع موانع و استفاده از فرصت‌های طلایی تولید موجب گذر از رکورد نیم میلیون تن تولید آهن اسفنجی در واحد احیا مستقیم شماره 1 شده است و کسب این رکوردها در ماه‌های فروردین و اردیبهشت در سال مزین به نام «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، نشان از عزم، اراده و همدلی همکاران در جهت تحقق اهداف سازمان و توجه ویژه به شعار سال دارد.

وی ادامه داد: کسب رکوردهای متعدد روزانه تولید در اردیبهشت‌ماه و عبور از نیم میلیون تن تولید آهن اسفنجی در این واحد، حاصل تلاش همکاران در شناسایی و رفع محدودیت‌های تولید، ارائه راه‌حل‌ها، برنامه‌ریزی دقیق و انجام فعالیت‌هایی که از یک سال پیش آغاز و به طور کامل در جهت بهینه‌سازی و رفع موانع تولید در زمان‌های توقف خطوط و محدودیت‌ها صورت گرفت.

مدیر واحد احیا مستقیم شماره 1 شرکت فولاد مبارکه اذعان داشت: استفاده از فرصت‌های طلایی تولید (وقتی محدودیتی نباشد)، درک این موضوع از طرف همکاران، شناخت کامل از استراتژی‌ها و اهداف نیز از دیگر عوامل مهم در کسب رکوردهای پیاپی روزانه و ماهیانه بود که به سرانجام رسید.

وی تصریح کرد: با یاری خداوند متعال، تلاش و همدلی همکاران و تداوم در انجام فعالیت‌های بهبود به‌صورت مستمر، شاهد کسب رکوردهای بهتری در آینده خواهیم بود؛ کسب این موفقیت بزرگ را به کلیه همکاران شاغل در ناحیه آهن‌سازی، واحدهای احیاء و خانواده بزرگ فولاد مبارکه تبریک عرض می‌کنم و از همه همکاران در فولاد مبارکه و شرکت‌های پیمانکار که در کسب این موفقیت بزرگ، ما را یاری کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

یوسف مهاجری مدیر واحد احیا مستقیم شهید خرازی شرکت فولاد مبارکه نیز در این خصوص بیان داشت: به‌کارگیری دانش و خلاقیت ازجمله عوامل اصلی دست‌یابی به رکوردهای پیاپی تولید واحد شهید خرازی شرکت فولاد مبارکه است؛ به لطف پروردگار متعال و در راستای تحقق اهداف شرکت و ناحیه آهن‌سازی، مبنی بر تولید به‌موقع و باکیفیت آهن اسفنجی جهت تأمین بخشی از نیاز واحد فولادسازی، کارکنان پرتلاش و متعهد واحد شهید خرازی برای دومین بار و در دومین ماه پیاپی در سال 1401 توانستند به رکورد غرورآفرین تولید آهن اسفنجی دست یابند.

وی با بیان این‌که دست‌یابی به این رکوردها بدون حمایت‌های بی‌دریغ مدیریت عالی شرکت و کلیه معاونت‌ها و مدیران دلسوز میسر نبود، تأکید کرد: ارائه خدمات فنی و پشتیبانی، آماده‌به‌کاری خطوط تولید، تأمین به‌موقع مواد اولیه باکیفیت، قطعات یدکی و مصرفی، آب و انرژی، از دیگر عوامل تأثیرگذار در این رکوردشکنی بوده که لازم می‌دانم از کلیه دست‌اندرکاران و نقش‌آفرینان در این خصوص صمیمانه تشکر کنم.

بهبود کیفیت گندله از عوامل دست‌یابی به رکوردهای تولید

جواد عسکری، سرپرست تولید واحد احیا مستقیم شهید خرازی شرکت فولاد مبارکه گفت: یکی از گلوگاه‌های تولید در واحد احیا مستقیم، عدم امکان افزایش فلوی گاز فرایندی در زمان افزایش فشار گاز ورودی به کوره بود که با طراحی انجام شده و اجرای آن در واحدهای احیا مستقیم 1 و 2 و مجتمع فولاد سبا، این مشکل به‌طور کامل رفع شد.

وی اذعان کرد: از دیگر عوامل دست‌یابی به رکوردهای تولید می‌توان به بهبود کیفیت گندله ورودی به خرازی، کنترل دقیق‌تر پارامترهای فرایندی، تغییر در نوع جاذب‌های سولفورزدا و همچنین همدلی بسیار زیاد میان کارکنان بخش تولید و بخش تعمیرات در این واحد اشاره کرد.

اولویت قرار دادن اجرای طرح‌های بهینه‌سازی و نوآورانه در واحد احیا مستقیم

سید محمدمهدی ثابت‌قدم، سرپرست تعمیرات واحد احیا مستقیم شهید خرازی در این رابطه تصریح کرد: اولویت قرار دادن اجرای طرح‌های بهینه‌سازی و نوآورانه در این واحد، در کنار تغییر نگرش کارکنان به حفظ و نگهداری تجهیزات، حرکت در راستای استفاده از قطعات بومی‌سازی‌شده باکیفیت و تعامل و ارتباط بسیار مطلوب و دلسوزانه کارکنان تولید و تعمیرات از مهم‌ترین عوامل دست‌یابی به رکوردزنی‌های تولید در واحد احیا مستقیم است.

نادر اروج‌نژاد، رئیس تعمیرات واحدهای احیا مستقیم شرکت فولاد مبارکه عنوان داشت: با برنامه‌ریزی و انجام تعمیرات به‌موقع واحدهای احیا مستقیم و دیگر واحدهای ناحیه آهن‌سازی و افزایش آماده‌به‌کاری تجهیزات با همت والای کارکنان رکورد افتخارآمیز دیگری در کسب رکورد تولید در دومین ماه سال 1401 حاصل شد که موفقیت حاصل‌شده را به کلیه کارکنان تبریک عرض نموده و از همه آن‌ها، اعم از تلاشگران بخش‌های تولید، تعمیرات و واحدهای سرویس‌دهنده اعم از پیمانکاران مقیم، تعمیرات مرکزی، تعمیرگاه مرکزی، حمل‌ونقل و ... کمال تشکر را دارم.

تلاش همگانی و نماد خواستن عامل رکوردشکنی‌های پیاپی در واحد احیا مستقیم

امیرحسین قندی، سرپرست مدول واحد احیا مستقیم شماره 1 گفت: با عنایت پروردگار متعال و همت کارکنان سخت‌کوش تولید و تعمیرات واحد احیا مستقیم، دست‌یابی به 2 رکورد پیاپی در فروردین و اردیبهشت سال 1401 محقق شد که ضمن قدردانی از واحدهای پشتیبانی و تأمین‌کننده، لازم به ذکر است که کنترل بهینه فرایند تولید و افزایش ظرفیت تجهیزات و همچنین استفاده از دانش و تجربیات کارکنان به‌عنوان سرمایه‌های اصلی شرکت در واحد احیا مستقیم ازجمله عوامل مؤثر در دست‌یابی به بالاترین میزان تولید آهن اسفنجی با کیفیت مرغوب در شرکت فولاد مبارکه و کشور می‌توان برشمرد.

علی‌اکبر بهزادی‌مهر سرپرست واحد حمل مواد شرکت فولاد مبارکه نیز در این خصوص ابراز کرد: رکوردشکنی‌های پیاپی همکاران در واحد احیا مستقیم نشان از تلاش همگانی دارد و نماد خواستن است که در یکایک کارکنان دیده می‌شود؛ کارکنان واحد حمل مواد و بریکت‌سازی با دریافت و توزیع گندله موردنیاز مدول‌های احیا مستقیم در ثبت رکورد تولید نقش‌آفرینی کردند و با ارسال رکورد ماهیانه 968 هزار تن آهن اسفنجی باکیفیت در ثبت رکورد تولید فولاد خام در ناحیه فولادسازی نقش بسزایی داشتند که در پایان از زحمات کلیه همکاران تشکر و قدردانی دارم.

 

دیدگاهتان را بنویسید