233596

معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان:

پاشنه آشیل ذوب آهن تأمین مواد اولیه است

دنیای معدن: معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان با تأکید بر اینکه همواره پاشنه آشیل ذوب آهن تأمین مواد اولیه است، گفت: امسال چالش ها و حواشی تولید ذوب آهن همچون تأمین انرژی کمتر است و بیشترین تأکید ما تأمین مواد اولیه، به خصوص زغال های داخلی و سنگ آهن است.

به گزارش دنیای معدن، مهرداد تولاییان در گفت وگویی، با اشاره به وضعیت و برنامه ذوب آهن در سال جاری، اظهار کرد: برنامه ذوب آهن این است که به مرز سه میلیون تولید برسیم، اما همواره پاشنه آشیل ذوب آهن، تأمین مواد اولیه است.

وی تأکید کرد: اگر در تأمین مواد اولیه مشکل را برطرف کنیم که در این زمینه اقدامات خوبی در حال انجام است، از نظر کمیت تولید، هدف مان رسیدن به مرز ۳ میلیون تن است.

معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به تولید کیفی محصولات، گفت: بعد از برنامه تولید محصول با ارزش افزوده شبیه ریل، ذوب آهن امسال تولید کلاف، آرک های معدنی و فولادهای صنعتی را در برنامه دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه مشکلات آب و برق نسبت به سال گذشته کمتر است و رودخانه زاینده رود جریان دارد، با محدودیت های بسیاری مواجه نخواهیم بود.

تولاییان تأکید کرد: اگر محدودیت آب کمتر باشد، با وجود محدودیت های برق، شرکت ذوب آهن می تواند برق موردنیاز خود را با داشتن آب تولید کند و اگر اتفاق ویژه ای رخ ندهد، بعید است محدودیت برق داشته باشیم.

وی گفت: امسال چالش ها و حواشی تولید همچون تأمین انرژی کمتر است و بیشترین تأکید ما تأمین مواد اولیه، به خصوص زغال های داخلی و سنگ آهن است.

معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان درباره برنامه های صادراتی این شرکت، توضیح داد: محصولاتی که امسال برای صادرات برنامه ریزی کردیم بخش عمده آن مربوط به شمش فولادی و کلاف است، هرچند همانند سال گذشته نیز صادرات تیرآهن، میلگرد و ... را در برنامه داریم.

وی گفت: پیش بینی کرده ایم که امسال بالای ۸۰۰ هزار تن صادرات داشته باشیم، اما باید دید شرایط بازار داخل و بازار جهانی چگونه خواهد بود.

تولاییان با اشاره به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» تعیین شد، گفت: ذوب آهن تولید محصولات جدید را همانند گذشته در دستور کار قرار داده، به عنوان مثال فولادهای جدیدی که در کشور تولید نمی شود و یا تولید آن محدود است، بنابراین با توجه به نیاز بازار اگر شرایط مهیا باشد در این زمینه ها ورود خواهیم کرد.

وی درباره تولید ریل به عنوان محصول استراتژیک در سال جاری، اظهار کرد: برنامه ما این است که هر آنچه نیاز ریل داخل باشد را تأمین کنیم.ایسنا

انتهای پیام

 

دیدگاهتان را بنویسید