233539

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در گرامیداشت روز روابط عمومی گفت :

روابط عمومی تکیه گاه و قطب نمای سازمان است

دنیای معدن: مهندس رخصتی که انتصاب وی به سمت مدیرعاملی ذوب آهن اصفهان همزمان با روز روابط عمومی و ارتباطات رخ داد، ۲۸ اردیبهشت ماه با حضور در بین کارکنان مدیریت روابط عمومی، ضمن تبریک این روز، رهنمودهایی در خصوص نحوه فعالیت این بخش ارائه داد .

به گزارش دنیای معدن، مدیرعامل شرکت، روابط عمومی را هنری والا دانست که به لحاظ ارج نهادن به ارزش های انسانی، به فلسفه خلقت نیز مربوط است و افزود: روابط عمومی اهمیت بسیاری در انگیزه بخشی به بشریت در جهت کمال دارد بنابراین پویایی این بخش برای سازمان ، ضروری و حیاتی محسوب می شود .

وی با بیان این که خود را عضو افتخاری مجموعه روابط عمومی می دانم، گفت: کارکنان روابط عمومی باید در ارتباطات انسانی، الگو باشند چرا که استفاده صحیح از هنر ارتباطات، همراه با صداقت و نگرش امید بخشی و نشاط آفرینی می تواند در حل بسیاری از مصائب و مشکلات سازمان کارساز باشد.

مدیرعامل شرکت اظهار داشت: بیان مشکلات و سختی هایی که در بخش صنعت و تولید با آن مواجه هستیم باید به گونه ای باشد که ایجاد یاس نکند بلکه انگیزه ها را برای کار جهادی و همت برای حل مشکلات را افزایش دهد همانگونه که در دوران دفاع مقدس با کمترین امکانات، حماسه آفرینی می شد .

مهندس رخصتی اظهار داشت: تغییر نگرش و گاهی اصلاحات جزیی می تواند تحولات خوبی را رقم بزند که این امر را در ماه های پایانی سال گذشته در ثبت چندین رکورد تولیدی دیدیم و همچنین تغییر رویکرد موجب شد به غیر از زغال در سایر مواد اولیه مورد نیاز، مشکلات شرکت به صورت جدی حل شود .

مدیرعامل شرکت با اشاره به این که روابط عمومی تسهیل کننده ارتباطات سازمانی است، افزود: این بخش با توسعه ارتباطات درون و برون سازمانی و از طریق افکار سنجی اطلاعات محیط را به سازمان منتقل می سازد تا هم مبتوان فعالیت های بهبود را متناسب انجام داد و هم دستاوردهای سازمان را به اطلاع افکار عمومی می رساند .

وی افزود: روابط عمومی همچون قطب نما برای سازمان عمل می کند و با تحلیل دقیق شرایط داخلی و خارجی در تعیین مسیر سازمان ایفاگر نقش مهمی است.

مهندس رخصتی، یکی از فعالیت های مهم روابط عمومی را ایجاد ارتباط مناسب با رسانه ها دانست وگفت: تعامل صحیح با رسانه ها، موجب ارائه تصویر مناسب از شرکت به افکار عمومی می شود و در توسعه برند سازمان بسیار موثر است .

مدیرعامل شرکت با اشاره به این که روابط عمومی تکیه گاه مدیریت سازمان است، افزود: این روابط عمومی است که در شکل گیری و توسعه برند سازمان نقش اصلی را ایفا می کند و در این راستا نهادینه سازی شعار با اطمینان بسازید و نقشی که محصولات این مجتمع عظیم صنعتی در افزایش ایمنی و کاهش هزینه در صنعت ساختمان دارد، یکی از مواردی است که باید در توسعه برند مد نظر باشد .

وی افزود: ذوب آهن اصفهان، ریشه های ارزشمندی دارد و حفاظت و بهره گیری از  این گنجینه ارزشمند که حاصل تجربیات نیم قرنی این شرکت است بر عهده روابط عمومی است که باید ضمن حفظ این ارزش ها، پذیرای نوآوری و نگرش های تازه نیز باشد.

مهندس رخصتی، توجه به مسئولیت های اجتماعی را یکی از اولویت های ذوب آهن اصفهان دانست و گفت: روابط عمومی باید به فعالیت هایی که در راستای مسئولیت های اجتماعی انجام می شود به گونه ای جهت دهد که افکار عمومی، تعهد سازمان به این موضوع مهم را بپذیرد .

علیرضا امیری مدیر روابط عمومی شرکت نیز، ضمن قدردانی از مهندس رخصتی به جهت شرکت در نشست گرامیداشت روز روابط عمومی و ارتباطات گفت: توجه ویژه مدیریت عالی شرکت به این بخش، مسئولیت کارکنان آن را بیشتر می کند و قطعاً این تلاشگران تمام همت خود را در راستای اهداف و استراتژی های سازمان به کار می گیرند .

 

دیدگاهتان را بنویسید