233136

اشتغال‌آفرینی ۱۲ هزار نفری در فولاد مبارکه

دنیای معدن: شرکت فولاد مبارکه از برنامه‌ریزی این شرکت برای اشتغال‌آفرینی ۱۲ هزار نفری از طریق سرمایه‌گذاری خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه برنامه‌های متعددی برای سرمایه‌گذاری در احداث نیروگاه‌های خورشیدی، نیروگاه بادی و بسیاری از موارد دیگر را در دستور کار خود قرار داده است. محمدیاسر طیب‌نیا افزود: این سرمایه‌گذاری‌ها در قالب گروه پیشرانان پیشرفت ایران کلید خورده است که هم‌اکنون برخی از پروژه‌ها به مرحله اجرا رسیده و برخی از آنها در مراحل مطالعه و ... است که به‌زودی شاهد تحولی در این زمینه خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه به عنوان بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی کشور که از آن به عنوان الگوی ملی بنگاه‌داری یاد می‌شود، با این سرمایه‌گذاری‌ها درصدد تحقق اشتغال پایدار در کشور است و این مهم را بزرگ‌ترین مسوولیت اجتماعی خود می‌داند که در همین راستا با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در مرحله اول این سرمایه‌گذاری‌ها، ۱۲ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در سراسر کشور ایجاد خواهد کرد. وی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات اجتماعی جامعه با کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار حل می‌شود و اگر ما وظیفه خود را در جایگاهی که هستیم، به‌درستی انجام دهیم، بسیاری از معضلات و مشکلات از بین مردم جامعه حذف خواهد شد.

تولید محصولات کیفی با ارزش افزوده بالا

طیب‌نیا با اشاره به برنامه فولاد مبارکه برای شناسایی فرصت‌های اشتغال و محرومیت‌زدایی اعلام کرد: درصدد اجرای رویکرد جدیدی در این خصوص هستیم و برای اتمام هرچه سریع‌تر پروژه‌ها که منجر به بازگشت سرمایه خواهد شد، مصمم هستیم تا به‌زودی شاهد شکوفایی اقتصاد و اشتغال در کشور باشیم. وی افزود: ظرفیت‌های خوبی در صنعت فولاد کشور ایجاد شده که بسیاری از نیازهای کشور را تامین می‌کند؛ رویکرد اصلی ما در توسعه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های اخیر، تولید محصولات کیفی به همراه ارزش افزوده بالاست. مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه محصولاتی که در گذشته از دیگر کشورها خریداری می‌شد، اکنون به دست جوانان همین مرز و بوم تولید می‌شوند، تصریح کرد‌: در حال حاضر نیاز ما به واردات کاهش یافته و همین امر باعث کاهش چشمگیر خروج ارز از کشور می‌شود و به همین خاطر زیرساخت‌های زیادی برای توسعه فناورانه، نوآورانه و دانش‌بنیان در فولاد مبارکه ایجاد شده تا بتوانیم به سرعت این تلاش‌ها را به نتیجه برسانیم. وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری از طریق ظرفیت‌های موجود موفق به ثبت ۳۰ رکورد تولید شدیم و این موفقیت بزرگ نشان‌دهنده تلاش همه‌جانبه تلاشگران فولاد مبارکه برای جهش تولید در کشور است؛ در واقع فولاد مبارکه با گام‌های بلند خود نشان داده که با استفاده از ظرفیت‌های موجود، می‌تواند به چرخ تولید کشور سرعت بخشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید