232317

رشد ۱۲ درصدی صادرات واحدهای بزرگ فولادی در سال ۱۴۰۰

دنیای معدن- واحدهای بزرگ فولادی کشور در سال ۱۴۰۰ با صادرات هفت میلیون و ۷۷۷ هزار و ۶۱ تنی، رشد ۱۲ درصدی در مقایسه با سال ۹۹ ثبت کردند.

به گزارش دنیای معدن، بیشترین میزان صادرات در سالی که گذشت متعلق به شرکت فولاد خوزستان با ۲ میلیون و ۵۱ هزار و ۸۰۰ تن بود و صادرات بلوم، بیلت و اسلب این فولادساز در هم‌سنجی با سال ۹۹ رشد ۳۷ درصدی داشته است.

پس از آن شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک میلیون و ۲۶۰ هزار و ۱۸ تن و ثبت رشد یک درصدی و ذوب آهن اصفهان با یک میلیون و ۱۱۶ هزار و ۵۸۳ تن و رشد ۱۶ درصدی، در مکان‌های دوم و سوم بیشترین میزان صادرات شرکت‌ها قرار گرفتند.

همچنین شرکت‌های بزرگ فولاد ساز کشور اسفند ماه پارسال موفق به صادرات یک میلیون و ۱۳۵ هزار و ۱۸۳ تن انواع محصولات فولادی شدند که حاکی از رشد ۳۳ درصدی در مقایسه با اسفندماه ۹۹ است.

تیرآهن، میلگرد، کلاف، شمش چدن، شمش کالایی، ورق گرم، ورق سرد، ورق قلع‌اندود، کلاف گرم، کلاف قلع‌اندود، کلاف رنگی، تختال و بار، کلاف رنگی، کلاف و ورق گالوانیزه، بلوم، بیلت، اسلب، انواع مقاطع آلیاژی- مهندسی، آهن اسفنجی و بریکت گرم، از جمله محصولات صادر شده شرکت‌ها در این مدت بوده است.ایرنا

 

دیدگاهتان را بنویسید