231917

تولید ۸۰۲ هزار تن آهن اسفنجی در شرکت فولادسفید دشت چهارمحال وبختیاری

دنیای معدن: میزان تولید آهن اسفنجی در واحد احیای مستقیم فولاد سفیددشت در یکسال اخیر به ۸۰۲ هزار تن رسید.

به گزارش دنیای معدن، مدیر عملیات شرکت فولاد سفیددشت با اشاره به تولید ۸۰۲ هزار تن آهن اسفنجی در واحد احیای مستقیم در یکسال اخیر گفت: با تولید این میزان محصول، علاوه برتحقق برنامه تولید سالیانه، برای دومین بار و به صورت متوالی موفق به تحقق ظرفیت اسمی واحد شده ایم.

ایمان سلیمانی افزود:با توجه به قابل پیش بینی بودن محدودیت های انرژی در ابتدای سال ۱۴۰۰، دست یابی به برنامه تولید و ظرفیت اسمی دشوار و حتی غیرممکن به نظر می رسید؛ اما با تلاش کارکنان و پیمانکاران از این مرحله با سربلندی عبور کرده وعلاوه بر اهمیت تولید کمی، ایمن و بدون حادثه را سپری کردیم.

مدیر تکنولوژی و توسعه شرکت فولاد سفیددشت نیز با اشاره به پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۱ درصدی پروژه ساخت واحد فولادسازی و ریخته گری گفت: در راستای تحقق شعار سال و عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید اشتغال آفرین و با حمایت های سازمان ایمیدرو و شرکت فولاد مبارکه، همچنین با توجه به تلاش مضاعف پیمانکاران پروژه در جهت تأمین تجهیزات و ادوات مورد نیاز پروژه درماه های گذشته، دست یابی به اولین ذوب فولاد در مرحله پیش راه اندازی در سال ۱۴۰۱ میسر خواهد بود.

جمشید علی بابایی افزود:با توجه به پیشرفت ۹۸ درصدی واحد اکسیژن شرکت، در آینده نزدیک با حضور نمایندگان شرکت های صاحب تکنولوژی، بهره برداری آزمایشی از این واحد نیز آغاز خواهد شد.

وی گفت:با تکمیل پروژه تصفیه خانه مرکزی و مخازن ذخیره آهن اسفنجی و با توجه به آماده به کاری پست ۴۰۰ کیلوولت شرکت، در کمترین زمان ممکن شاهد راه اندازی رسمی و تولید پایدار واحد فولادسازی و ریخته گری خواهیم بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید