231788

دکتر معروفخانی مدیرعامل فولاد هرمزگان:

طرح های توسعه ای پلی در جهت اشتغالزایی و افزایش تولید

دنیای معدن: دکتر عطاالله معروفخانی مدیرعامل فولاد هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی ضمن تبریک عید نوروز اظهار داشت: با راهبری فولاد مبارکه زیرساخت های لازم برای تحقق افزایش تولید، استفاده از شرکت های دانش بنیان و تحول در اشتغال آفرینی در فولاد هرمزگان مهیا شده و آماده نقش آفرینی مضاعف در تحقق شعار سال و عمل به منویات مقام معظم رهبری هستیم.

وی در این گفتگو گزارشی از عمکرد فولا هرمزگان در سال ۱۴۰۰ را بیان داشت .

معروفخانی سال ۱۴۰۰ را سالی خوب با ارزش افزوده بالا برای فولاد هرمزگان عنوان داشت و گفت تحریم و کرونا دو مانع برای تولید بودند که البته با تشکیل کارگروه های تخصصی این موانع تا حد زیادی برطرف شدند اما تامین انرژی برق و گاز در سال ۱۴۰۰ ماانعی اساسی و بی سابقه برای تولید بود و اگر این موانع از سوی مراجع ذیربط و آینده نگری در دولت های قبل حل می شد ، با برنامه ریزی های انجام شده رکورد تولید سالیانه نیز محقق می گشت.

تولید یک میلیون و ۷۱۳هزار و ۳۴۸تن آهن اسفنجی در سال ۱۴۰۰

مدیرعامل فولاد هرمزگان معروفخانی در ادامه به عملکرد بسیار خوب این شرکت در تولید آهن اسفنجی و دستاوردهای شرکت فولاد هرمزگان در بخش احیاء مستقیم اشاره کرد و گفت : در سال ۱۴۰۰ ما با وجود تمام توقف‌ها و مشکلات ۳.۸ درصد رشد تولید در این محصول را شاهد بوده و ۱ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۳۴۸ تن آهن اسفنجی تولید کردیم.

وی خاطرنشان کرد : خسارات ناشی از کمبود انرژی ، واحد احیا مستقیم را بی بهره نگذاشت و در این بخش به میزان ۳۸۰۰۰ تن توقف تولید داشتیم ، اما با این وجود ما موفق شدیم رکورد سالیانه را ارتقا دهیم، وی رکورد قبلی در این حوزه را مربوط به سال ۹۷ با تولید ۱ میلیون ۶۹۱ تن خواند.

تحقق تولید ۱ میلیون و ۴۴۲ هزار تن تختال

مدیرعامل فولاد هرمزگان در بیان میزان تولید تختال واهمیت تامین برق در صنایع فولادی گفت : در سال گذشته یک میلیون و ۴۴۲ هزار تن تولید تختال داشتیم که با توجه به عدد ۱۷۴ هزار تنی توقف و خاموشی ناشی از کمبود برق عدد بسیار خوبی برای تولید این محصول است، ما به علت قطعی برق در تابستان مجبور شدیم شات دان انجام بدهیم و ۸۰ هزارتن تولید هم به دلیل شات دان از دست دادیم و اگر این توقفات نبود به تولید ۱۷۰۰ هزار تن تولید تختال رسیده بودیم .

وی با اشاره به اینکه خسارت های عدم تولید ناشی ازتوقف برق گویای لزوم تامین انرژی پایدار برای صنایع فولادی به عنوان صنایع مادر است افزود: در پی آن هستیم تا با راه اندازی نیروگاه اختصاصی برای فولاد هرمزگان، تامین انرژی برق پایدار به عنوان لازمه اصلی تولید را فراهم کنیم. که البته این مهم ، ۲ الی ۳ سال زمان بر خواهد بود لذا از مسئولان می خواهیم تا در سال ۱۴۰۱ نهایت مساعدت خود را در خصوص تامین انرژی برای تحقق تولید و کمک به اقتصاد کشور ، داشته باشند .

معروفخانی کیفیت تختال فولاد هرمزگان را نیز کم رقیب دانست و اظهار داشت: تختال فولاد هرمزگان با کیفیت ۹۸.۷۵ درصد، از مرغوب ترین تختال های تولیدی کشور محسوب می شود که قابل رقابت با برندهای جهانی است.

رکورد متنوع سالیانه، ماهیانه و روزانه در تولید تختال و آهن اسفنجی

مدیرعامل فولاد هرمزگان سال ۱۴۰۰ را سالی برای رکوردهای متوع در این شرکت خواند و این رکوردها را چنین بیان کرد :

· رکورد روزانه آهن اسفنجی در مدول A، در تاریخ ۲۶/۱۲/۱۴۰۰به میزان ۲۹۶۸ تن

· رکورد روزانه آهن اسفنجی در مدول B، در تاریخ ۱۷/۱۲/۱۴۰۰به میزان ۲۹۵۲ تن

· رکورد تولید روزانه آهن اسفنجی مجموع دو مدول در تاریخ ۱۷/۱۲/۱۴۰۰ به میزان ۵۸۴۱ تن

· رکورد سالیانه آهن اسفنجی در مدول A، در تاریخ به میزان ۸۵۸۴۹۴ تن

· رکورد سالیانه آهن اسفنجی در مدول B، در تاریخ به میزان ۸۵۴۸۵۴ تن

· رکورد تولید سالیانه آهن اسفنجی در مجموع دو مدول به میزان ۱،۷۱۳،۳۴۸ تن

· رکورد ماهیانه کاهش مصرف نسوز در آذر ماه با مصرف ۵.۳۸ کیلوگرم بر تن مذاب

· رکورد روزانه تولید تختال در تاریخ ۱۱/۱۰/۱۴۰۰ به میزان ۶۵۹۷ تن

· رکورد تولید ماهیانه تختال در آذر ماه به میزان ۱۴۷۵۹۱ تن

· رکورد تولید ماهیانه تختال در مهرماه به میزان ۱۴۶۱۰۶ تن

· رکورد ماهیانه تعداد ذوب تخلیه شده از کوره شماره ۲ به میزان *۶۲۹* ذوب در مهرماه

· رکورد ماهیانه تعداد ذوب تخلیه شده از کوره های قوس الکتریکی به میزان *۱۲۳۵* ذوب در مهرماه

· رکورد ماهیانه تعداد ذوب ریخته گری شده به میزان *۱۲۴۰* ذوب در مهرماه

· رکورد ماهیانه تولید اسلب به میزان *۱۴۶،۱۰۶* تن در مهرماه

· رکورد تولید ماهیانه آهن اسفنجی در اردیبهشت ماه به میزان ۱۶۳۵۲۳ تن

· افزایش ۲۲ درصدی تولید تختال در بهار ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل

طرح های توسعه ای پلی در جهت اشتغالزایی و افزایش تولید

مدیرعامل فولاد هرمزگان در ادامه به آغاز عملیات طرح های توسعه ای فولادهرمزگان اشاره کرد و گفت :

استان هرمزگان ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری و اجرای طرح های توسعه ای در حوزه صنعت فولاد دارد و فولاد هرمزگان با حمایت شرکت فولاد مبارکه توانست برخیاز طرح های توسعه ای خود را در سال ۱۴۰۰ آغاز کند .

وی با اشاره به ۴ طرح بزرگ توسعه ای شامل احداث مدول سوم احیاء مستقیم، احداث واحد دوم تولید گازهای صنعتی، احداث سیلوهای ذخیره آهن اسفنجی و احداث مگا مدول احیا مستقیم سیمین هرمز که در بهمن ماه آغاز عملیات احداث آن ها اعلام شد، گفت: توسعه در فولاد هرمزگان از ابتدای تاسیس آن اتفاق نیافتده و با بهره برداری از این طرح های توسعه ای که با سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی آغاز شده است ، جانی تازه در کالبد این شرکت دمیده و با بهره برداری از طرح های توسعه ای به رفع محرومیت در استان هرمزگان کمک خواهد شد .

مدیرعامل فولاد هرمزگان تحقق شعار سال در حوزه فعالیت این شرکت را جزو اهداف راهبردی خود خواند و گفت : فولاد هرمزگان ا زابتدای راه اندازی تا کنون سهم بسزایی در اشتغالزایی استان هرمزگان و کشور ایفا نموده است و معتقد است نیروی انسانی مهمترین رکن سازمان می باشد و همواره تمام سعی خود را در ایجاد اشتغال پایدار این عزیزان به کار خواهد بست . بایستی خاطرنشان کرد که آغاز عملیات اجرایی طرح های توسعه ای نیز موهبت اشتغال را به همراه دارند و اشتغال آفرینی این طرح ها از آغاز پروژه تا بهره برداری به وظیفه این شرکت در قبال تحقق دستور مقام معظم رهبری جامه عمل خواهد پوشاند ؛ به نحوی که با بهره بردای از این طرح ها ۲۰۰۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

رکورد ۶۱ درصدی درامد سالیانه در فولاد هرمزگان

دکتر معروفخانی به رکوردهای حاصل شده در بخش فروش فولاد هرمزگان هم اشاره ای کرد و گفت: این شرکت در سال ۱۴۰۰ توانست با فروش ۱۴۲۰۰۰۰ تن تختال ، درامد خود را به ۲۱۵۸۷ میلیارد تومان افزایش داده و رشد ۶۱ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کند.

بومی سازی قطعات استراتژیک

معروفخانی ساماندهی بومی سازی در فولاد هرمزگان را یکی از اهداف مهم خود عنوان کرد و گفت در سال ۱۴۰۰ این مقوله چارچوب منسجم تری به خود گرفت . وی با بیان اینکه ۶۸ درصد از مجموع کلیه قطعات، تجهیزات، موارد اولیه و نسوز مورد بهره برداری در فولاد هرمزگان از طریق ساخت داخل تامین می گردد. اظهار داشت: سیاست ما اعتماد به سازندگان قطعات و تجهیزات داخلی و برنامه ما افزایش سهم ساخت داخل در فولاد هرمزگان با بهره گیری از دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان می باشد و در این راه حمایت های لازم را انجام خواهیم داد

کسب تندیس بلورین تعالی سازمانی

مدیرعامل فولاد هرمزگان مهمترین افتخار این شرکت در سال ۱۴۰۰ را کسب تندیس بلورین از نوزدهمین همایش تعالی سازمانی عنوان کرد و گفت : حرکت در مسیر تعالی سازمانی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و کسب امتیاز لازم در ارزیابی های سازمان مدیریت صنعتی و دریافت این تندیس نشان از اراده و حرکتی واحد در همه زمینه های سازمان به سوی درجات عالی پیشرفت و ترقی دارد. وی اظهار امیدواری کرد فولاد هرمزگان مسیر تعالی را با ارتقای جایشگاه سرمایه های انسانی ، توسعه صادرات به بازارهای جهانی، افزایش فروش با تمرکز بر محصولات ویژه ، ارتقای بهره وری منابع ، مدیریت هزینه ها، و بهای تمام و افزایش رضایت مشتریان همچنان طی خواهد تا سودآوری پایدار و سرامدی در این صنعت از موهبت های این طی طریق باشد.

وی در ادامه به کسب تندیس رضایتمندی مشتری اشاره کرد و گفت : شرکت فولاد هرمزگان همواره بر آن است تا با به کارگیری رویکردهای بهبود مستمر و استراتژی های توسعه بازار در راستای جلب رضایت مشتریان و ارائه محصولات مطابق با استانداردهای روز ، اهداف و برنامه های خود را تدوین نماید.

یکی دیگر از افتخارات فولاد هرمزگان که دکتر معروفخانی به آن اشاره داشت تولید گرید s۶۹۰q به عنوان یک گرید فولادی و کسب عنوان محصول برتر در جشنواره حاتم بود. وی این گرید فولادی را استراتژیک با کاربرد در تجهیزات معدن کاری، سدها ، پل ها و سکوهای حفاری خواند و گفت با ساخت این گرید کشور از واردات محصولات مشابه بی نیاز شده است

معروفخانی در ادامه به دیگر افتخارات فولاد هرمزگان در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت این افتخارات نشان از تحرک و پویایی شرکت در مسیر تعالی می باشد . وی این افتخارات را چنین عنوان کرد

۱- کسب عنوان شرکت برتر در جشنواره شهید رجایی استان هرمزگان

۲- کسب عنوان پروژه برتر در جشنواره ملی بهره وری ، با پروژه کاهش مصرف الکترود

۳- گسب عنوان واحد برتر در گروه فلزات در نوزدهمین جشنواره تولید ملی ، افتخار ملی

۴-کسب عنوان مدیر ارزش آفرین در تحول و توسعه کسب و کار ایران در اجلاس سراسری تجلیل از مدیران ارزش آفرین ایران

۵-کسب ستاره ملی روابط عمومی در سال۹۹ و ستاره طلایی روابط عمومی با تاکید بر مسئولیت های اجتماعی در مراسم روز روابط عمومی

۶-کسب جایزه مسئولیت اجتماعی در حوزه کرونا و انتشارات در جشنواره صنعت روابط عمومی

۷- دریافت تندیس سومین کنگره مدیران حرفه ای

۸- دریافت نشان عالی مسئولیت اجتماعی از جشنواره روابط عمومی و مسئولیت های اجتماعی

۹- دریافت تندیس همایش ایران مهربان برای حمایت از ایتام و فعالیت های خیرخواهانه

۱۰- کسب رتبه اول در جشنواره انتشارات روابط عمومی

۱۱- کسب تندیس مدیر ارشد ارتباط گستر در هفدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی

۱۲- دریافت نشان لیاقت مدیران ایران

مدیرعامل فولاد هرمزگان در ادامه به موضوع منابع انسانی پرداخت و از ان به عنوان سرمایه های انسانی شرکت یاد کرد و گفت : در این شرکت در سال ۱۴۰۰ نگرشی نو در سازماندهی ، تامین ، نگهداشت و توسعه پایدار منابع انسانی در راستای افزایش بهره وری سرمایه های انسانی شرکت فولاد هرمزگان اتفاق افتاده است.

در حوزه منابع انسانی تمام تلاش ما بر این است که کارکنان را تکریم نماییم و شرایطی را بوجود بیاوریم تا کارکنان ما با تمرکز بیشتری به کار خود بپردازند . اعتقاد داریم که توجه به نیروی انسانی بهروری را افزایش خواهد داد و در نتیجه رشد تولید را در پی خواهد داشت .

معروفخانی اضافه کرد : در ابتدای حضور در شرکت فولاد هرمزگان توجه به نیروی انسانی را در صدر اولویت های خود قرار دادیم و اقدامات متنوع و بسیار مفیدی را برای کلیه کارکنان امانی و پیمانی انجام دادیم .

وی به لزوم توجه به بحث درمان کارکنان اشاره کرد و گفت : با یاری خداوند متعال توانستیم بیمه تکمیلی درمان را برای کلیه کارکنان اجرایی کنیم و همه کارکنان و خانواده های گرامی آنها می توانند از مزایای آن بهرمند شوند . دکتر معروفخانب به راه اندازی صندوق درمان ویژه کارکنان پیمانی در فولاد هرمزگان اشاره کرد و گفت :لازم بود به این موضوع در بین همکاران ما در شرکتهای پیمانکاری رسیدگی شود و چون در گذشته این صندوق وجود نداشت ، لذا همکاران ما در بحث درمان دچار مشکلات عدیده ای شده بودند و خدا را شاکریم که توانستیم این موضوع را در فولاد هرمزگان اجرایی کنیم .

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان تصریح کرد : در سال ۱۴۰۰ حقوق م و مزایای همکاران پیمانکار را بهبود بخشیدیم و با توزیع بسته های معیشتی و مناسبتی توانستیم در جهت رضایت و دلبستگی کارکنان اقداماتی را تعریف و اجرایی کنیم .

حمایت از ورزش استان

عطاالله معروفخانی در ادامه به اهمیت سلامت کارکنان و جامعه از نگاه شرکت فولاد هرمزگان اشاره کرد و گفت : حمایت از ورزش کارگری برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است . فولاد هرمزگان در سال ۱۴۰۰ با گسترش حمایت خود از ورزش کارگری از ۳۵ تیم در رشته های ورزشی مختلف و رده های سنی متفاوت با بیش از ۱۰۰۰ ورزشکار در رویدادها و رقابتهای مخلف حضور پیدا کرد و افتخارات متنوع و مختلفی را سطح استان و کشور کسب کرد .

وی به افتخارات کسب شده در حوزه ورزش نیز اشاره کرد و آین افتخارات را چنین برشمرد :

· قهرمانی تیم فوتبال ساحلی در مسابقات لیگ برتر فوتبال ساحلی جوانان کشور

· قهرمانی تیم تپانچه در مسابقات لیگ دسته اول بانوان کشور

· قهرمانی تیم کبدی در مسابقات کبدی قهرمانی کارگران کشور

· صعود تیم فوتبال امید به مسابقات لیگ یک کشور

· کسب عنوان سوم لیگ دسته اول فوتسال نونهالان کشور

· کسب عنوان سوم لیگ دسته اول فوتسال جوانان کشور

· کسب عنوان سوم لیگ دسته اول تفنگ بادی آقایان کشور

· کسب عنوان سوم در مسابقات لیگ یک بسکتبال با ویلچر آقایان

· صعود تیم فوتبال بزرگسالان به مرحله دوم لیگ سه کشور

· راهیابی تیم فوتبال زیر۲۱ سال به مسابقات لیگ یک کشور

· قهرمانی تیم فوتبال زیر۱۴ سال در مسابقات شهرستان بندرعباس

· قهرمانی تیم فوتبال جوانان در مسابقات لیگ یک استان هرمزگان

· قهرمانی تیم فوتسال نوجوانان در مسابقات استان هرمزگان

· اعزام تیم فوتسال کارگری به مسابقات جهانی کارگران در آتن یونان

رسالت اجتماعی فولاد هرمزگان در سال ۱۴۰۰

دکتر عطاالله معروفخانی به ایفای مسئولیت اجتماعی فولاد هرمزگان در یک سال اخیر و گفت: علاوه بر حوزه ورزش که یکی از مسئولیت های اجتماعی شرکت است این شرکت توجه به دیگر مسئولیت های اجتماعی و احساس وظیفه شهروندی در قبال جامعه پیرامونی را به عنوان یکی از اهداف استراتژیک در شرکت فولاد هرمزگان در نظر گرفته است .

وی گفت : شرکت فولاد هرمزگان در جهت ایفای نقش مسئولیتهای اجتماعی خویش در استان به عنوان یکی از شرکای اصلی در شرکت توسعه و زیرساخت خلیج فارس جهت تصفیه و انتقال فاضلاب شهری بندرعباس به منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس بمنظور رفع دغدغه چندین ساله مردم شریف و نجیب شهر بندرعباس مشارکت نموده است.

مدیرعامل فولاد هرمزگان اهم اقدامات انجام گرفته در این حوزه را چنین بیان کرد :

· اهدای ۱۱۱۷۸۰ تن اکسیژن مایع به بیمارستانهای شهر بندرعباس برای استفاده بیماران کرونایی

· اهدای ۵۰۰۰ هزار بسته بهداشتی به آسیب دیدگان زلزله هرمزگان

· اهدای تعداد ۱۲۰۰ تخته چادر امدادی برای مناطق زلزله زده استان هرمزگان

· اهدای نیتروژن به بیمارستانهای شهر بندرعباس برای استفاده بیماران پیوند اعضا

· کمک به بنیاد بین المللی غدیر جهت تهیه و توزیع ده هزار بسته مواد غذایی

· تفاهم نامه تامین مالی در طرح پویش ایران مهربان با هدف اکرام و حمایت از ۵۰۰۰ کودک یتیم تحت پوشش کمیته امداد استان هرمزگان

· کمک به وزارت بهداشت جهت طرح پویش ملی اطلاع رسانی مبارزه با کرونا

· مشارکت در آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد

· توزیع ۱۰ میلیون ماسک ببن هیئت های عزاداری در دهه محرم ، بیمارستان ها و کادر درمان با عنوان نذر ماسک فولاد هرمزگان

 

دیدگاهتان را بنویسید