231155

در آستانه‌ی سالگرد شهدای بمباران فولاد خوزستان؛

آیین رونمایی یادمان شهدای گمنام برگزار شد

دنیای معدن: آیین رونمایی یادمان شهدای گمنام و ۵۸ شهید شرکت فولاد خوزستان، ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۰ با حضور خانواده‌ معظم شهدا، سردار عبدالرضا مرادحاجتی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، جواد خدابخشی مدیرعامل شرکت نورد لوله اهواز، امین ابراهیمی مدیرعامل، علیرضا مخبر دزفولی و محمد نیکوکار قائم مقامان مدیرعامل و جمعی از مسئولان شرکت فولاد خوزستان برگزار شد.

 

به گزارش دنیای معدن،در ابتدای مراسم حجت الاسلام بهاءالدینی عاملی سرپرست امور ایثارگران، میزبانی شهدای گمنام را افتخاری برای فولاد خوزستان دانست و افزود: مصادف شدن  رونمایی از یادمان شهدا با سالگرد شهدای بمباران شرکت فولاد خوزستان را به فال نیک می‌گیریم. در ۲۸ اسفند سال ۱۳۶۴ شرکت فولاد خوزستان در چهار مرحله مورد هجمه دشمن بعثی قرار گرفت و یازده تَن از کارکنان در حین کار به شهادت رسیدند. افتخار داریم ۵۸ شهید را تقدیم ایران اسلامی کنیم.

وی در ادامه گفت: امنیت و تولید مستمر امروز را مدیون شهدا هستیم. به فرموده‌ی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)‌ شهدا امام‌ زادگان عشقند.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) می‌فرمایند: باید امام زمان را شناخت و اگر به این معرفت رسید ثواب لشکر خاتم انبیا را داشته‌اید و بالاتر از آن در لشکر حضور دارید و در نهایت شهید لشکر حضرت رسول اکرم (ص) به شمار می‌آیید.

در این مراسم دکتر علیرضا مخبر دزفولی در سخنان کوتاهی،ضمن خوش آمدگویی به خانواده معظم شهدا، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرموده اند: «فضیلت نگهداری یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»، گفت: شهید کسی است که می رود تا ارزش ها بمانند؛ و بزرگداشت شهید هم، تلاش برای حفظ ارزش های الهی در جامعه است.

قائم مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسئولیت های اجتماعی افزود: شرکت فولاد خوزستان مفتخر است که در کنار تقدیم ۵۸ شهید، میزبان دو شهید گمنام دفاع مقدس است و این یادمان نمادی از ارادت و تعهد شرکت فولاد خوزستان به پیمودن راه شهداست.

در ادامه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  خوزستان اظهار داشت: خدا را شاکریم در ماه شعبان در خوزستان در کنار شهدای گمنام و در کنار خانواده‌های محترم شهدا

در جبهه‌ی اقتصادی، به یاد بچه‌هایی باشیم که امنیت امروز را

مدیونشان هستیم. خوزستان سرزمین دلدادگی است. هر چه داریم از خانواده‌های شهدا است. حضور بچه‌های شهدا در شرکت فولاد خوزستان مایه خیر و برکت هستند. وجب به وجب زمین خوزستان آغشته به خون شهداست.

حاجتی در ادامه گفت: پیش از انقلاب تحت سیطره‌ی ابرقدرت ها بودیم. جایی که انگلیس و آمریکا ثروت  کشور را به تاراج می‌بردند.

 امروز به یُمن انقلاب و امام خمینی (ره) و رهبری مدبرانه‌ی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، دژی به نام ایران ساخته شده که هیچ ابرقدرتی جرات تجاوز ندارند. قدرت دفاعی و بازدارنده‌ی ایران اسلامی دژخیمان را به سکوت وا داشته است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در پایان اظهار داشت: برپایی نمایشگاه بومی‌سازی صنعت فولاد پیام محکمی از خوزستان به کشور مخابره کرد. فولاد خوزستان در این نمایشگاه علاوه بر تعبیر شعار سال، توانمندی صنعت استان را به نمایش گذاشت.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، پایان‌بخش آیین رونمایی یادمان شهدای گمنام با مداحی سید‌ محمد امام و نثار فاتحه همراه بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید