229975

عضو تشخیص مصلحت نظام:

تشکیل کنسرسیوم بزرگ از شرکت های فولادی برای حضور در عرصه های جهانی ضروری است

دنیای معدن: عضو تشخیص مصلحت نظام و مدیر گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری گفت: با توجه به ظرفیت های زیادی که در صنعت فولاد کشور وجود دارد، تشکیل کنسرسیوم بزرگ از شرکت‌های ایرانی برای حضور در عرصه های جهانی در این صنعت ضروری است.

به گزارش دنیای معدن به نقل از ایراسین، علی آقامحمدی در همایش فرصت های سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد کشور افزود: زنجیره فولاد در کشور ما کامل نیست در حالی که باید تمام دست‌اندرکاران برای توسعه این زنجیره کمک کنند.

آقا محمدی بیان کرد: حرکتی که هم اکنون در بانک مرکزی، وزارت صنعت و وزارت دارایی آغاز شده و باید صنعت فولاد در استفاده از تامین مالی برای توسعه زنجیره پیشگام باشد.

وی اظهار داشت: ما هم اکنون وارد مباحث نسل پنجم صنعت می شویم  و ممکن است نبود زیرساخت‌ها ورود ما را به نسل پنجم غیر ممکن کند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در حالی که مساله زیست محیطی یک مساله جهانی است اما در نسل پنجم به نیروی انسانی و همبستگی با خانواده کارگران به جای کسب سود توجه می شود زیرا همه عضو یک خانواده‌ هستند.

آقا محمدی افزود: حرکت تکاملی در حوزه صنعت کشور ضروری است اما در ایران به کار جمعی توجه نمی شود و کار جمعی در کشور ما ضعیف است.

وی خواستار توجه بیشتر به حوزه اکتشاف شد و تاکید کرد: اکتشاف در ایران ضعیف است در حالی که در همه نقاط ایران یک بار اکتشاف نشده در برخی از کشورها ۹۰ بار اکتشاف شده است .

آقا محمدی اظهار داشت: اگر می خواهیم صنعت فولاد توسعه یابد تشکیل کنسرسیوم در این حوزه ضروری است همانطوری که در حوزه صنایع غذایی تشکیل شده  و این فرصت بزرگی برای توسعه صادرات کشور است.

وی گفت: کاهش ۱۰ درصدی تولید به علت کمبود انرژی مطلوب ما نیست و باید برای اقتصادی کردن صنعت گام های اساسی برداریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید