229458

مدیرعامل فولاد خوزستان در گفت‌وگوی اختصاصی با دنیای معدن:

بومی سازی ۲۵ هزار قطعه تحقق یافت

دنیای معدن-صبا نمایشی: مدیرعامل فولاد خوزستان ضمن اعلام خبر دستیابی به ۲۵ هزار قطعه بومی سازی در دومین قطب فولاد سازی کشور در طی سالهای گذشته، دستیابی به صرفه جویی ارزی ۱۴۰ تا ۱۶۰ میلیون یورویی را یک گام مهم در این بخش توصیف کرد.

امین ابراهیمی به خبرنگار دنیای معدن گفت: صنعت فولاد در یک دوره ای به ازای هرتن تولید ۱۱۰ دلار هزینه ارزی باید انجام می داد ، اکنون دستور کار کاهش هزینه های ارزی و افزایش سهم داخلی سازی است.

وی یاداور شد: براساس برآوردهای انجام شده هزینه هایی که برای ساخت قطعات و تجهیزات ساخت داخل صورت گرفته ، حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد از ارزش آن نسبت به خارج از کشور کمتر است.

ابراهیمی تصریح کرد: مطالعات و آزمایش های انجام شده گویای آن است که نمونه های بومی سازی شده در بسیاری موارد از نمونه های خارجی کیفیت به مراتب بهتری دارند.

وی خاطرنشان ساخت: امروز  فولاد خوزستان در برنامه خود بومی سازی تکنولوژی را گنجانده و استارت های لازم را زده و فعالیت پیوسته داریم تا به خود کفایی کامل برسیم.

 

4

مدیرعامل فولاد خوزستان خواستار آن شد که وزارت صنعت، معدن وتجارت نقش تسهیل گر در صنعت فولاد را ایفا کند و توضیح داد، پیشتر به دلیل آدرس های غلطی که داده بودند، صنعت ستیزی وجود داشت و این امر کاملا که برطرف نشده، بلکه به عنوان یکی از مشکلات پیش رو مطرح است.

وی افزود: نقش تسهیل گری وزارت صمت کاملا مهم است و علاوه بر آن نسبت به مانع زدایی هم اقدام کند که یک نمونه آن پرهیز از صدور بخشنامه های خلق الساعه است.

ابراهیمی گفت: امروز راهبرد خودکفایی و قطع وابستگی ها در همه زمینه ها از جمله تکنولوژی تولید فولاد خام و محصولات آن از  راهبردهای تعیین کننده در جهت تحقق اهداف والای صنعت فولاد کشور به حساب می آید.

ایران اکنون دهمین فولاد ساز جهان با تولید ۳۰ میلیون تن و ظرفیت نزدیک به ۴۵ میلیون تن محسوب می شود.

براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تن پیش بینی شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید