229344

با تولید ۴۰ میلیون تن ایران در رتبه هفتم بزرگترین تولید کننده فولاد جهان قرار می گیرد

دنیای معدن: رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: در صورتی که بتوانیم تولید فولاد کشور را سالانه به ۴۰ میلیون تومان افزایش دهیم ایران در رتبه هفتم بزرگترین تولیدکنندگان فولاد جهان قرار می گیرد.

 به گزارش دنیای معدن و به نقل از ایراسین، بهرام سبحانی در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران اظهار داشت: هم اکنون تولید فولاد کشور به ۳۰ میلیون تن در سال رسیده است و با این تولید ایران در رتبه دهم بزرگترین کشورهای تولید کننده فولاد قرار دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید فولاد در کشور بیش از ۴۵  میلیون تن است اظهار داشت: در صورتی که زیرساخت‌های مورد نیاز ،برق و گاز برای تولید کنندگان تامین شود در این صورت می توانیم شاهد تولید بیش از ۴۰ میلیون تن فولاد در کشور باشیم .

سبحانی در ادامه به تمام فعالان عرصه های صنعت به ویژه در زنجیره تولید فولاد دهه مبارک فجر را تبریک گفت و افزود: متاسفانه تحریم ها صنعت فولاد را هدف قرار داده است و این صنعت همچنان با تلاش تولید کنندگان به بالندگی خود ادامه خواهد داد.

 وی تاکید کرد: با وجود جوانان متخصص و زیرساخت‌های موجود و دانش فنی خوشبختانه تاکنون تحریم‌ها نتوانسته است بر صنعت فولاد ایران اثر بگذارد و امیدواریم مسئولان وزارت نفت و نیرو با تامین برق و گاز مورد نیاز تولیدکنندگان شاهد افزایش تولید فولاد در دو سال دو تا سه سال آینده در کشور باشیم.

 رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدگان فولاد در عین حال تاکید کرد: امسال با توجه به کمبود برق و گاز صنعت فولاد آسیب دید در حالی که از ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون متر مکعب گاز مصرفی در کشور فقط ۳۰ میلیون متر مکعب در صنعت فولاد کشور به مصرف می رسد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ملی فولاد ایران اظهار داشت: در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران که به بومی‌سازی صنعت فولادسازی کشور توجه زیادی شده است سازندگان داخلی آخرین دستاوردهای خود را در زنجیره فولاد و آهن در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند تا تولیدکنندگان از آخرین وضعیت تامین تا تجهیزات صنایع فولاد سازی کشور که بومی سازی شده است آشنا شوند.

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: خوشبختانه امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده شاهد امضای قرارداد ۳۰۰ میلیون دلاری بین تولیدکنندگان تجهیزات صنعت فولاد و فولادسازان کشور در این نمایشگاه خواهیم بود .

شایان ذکر است، همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و با حضور مدیران شرکت‌های فولادی  کارشناسان و متخصصان سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران روزهای ۱۹ تا ۲۱ بهمن ماه سال جاری در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید