228346

بازار قراضه آمریکا امیدوار است که در فوریه سقوط ژانویه را جبران کند

دنیای معدن- کالانیش: بازار قراضه آمریکا از قبل خود را برای سقوط در ماه ژانویه آماده کرده بود، اما می بینیم قیمت ها در میان تقاضای داخلی ضعیف در معاملات ژانویه بیش از حد انتظار کاهش یافته است.

به گزارش دنیای معدن، فعالیت تجاری در بازار قراضه آمریکا به دلیل کاهش برنامه های خرید کارخانه ها به طور غیرمعمولی فروکش کرده است. این امر، همراه با عرضه بیش از حد قراضه، باعث شده است که قیمت ها نسبت به ماه دسامبر به میزان قابل توجهی کاهش یابد. بسته به گرید و منطقه، قیمت ها 50 تا 60 دلار به ازای هر تن در آمریکا کاهش یافته است.

یک عرضه کننده قراضه ایالات متحده به کالانیش گفته این واقعاً غیرعادی است. کارخانه‌ها معمولاً در ماه دسامبر از شر موجودی‌های قراضه خود خلاص می‌شوند و در ژانویه دوباره شروع به انبار کردن می کنند.

اما امسال، به طور غیرمعمول، این جریان تا ژانویه تحت تأثیر شرایط زمستانی قرار نگرفته است. این مسئله همزمان با تقاضای کم در ماه دسامبر، منجر به عرضه بیش از حد قراضه شده است.

این امر به همراه تقاضای کم قراضه، کاهش قیمت چدن و همچنین روند نزولی قیمت ورق، عامل سقوط قیمت قراضه است.

فعالان بازار امیدوارند قیمت ها در ماه فوریه کاهش شدید ژانویه را جبران کند. با این حال، بازار در حال بحث است که چگونه و تا چه حد این اتفاق خواهد افتاد.

در سواحل غربی آمریکا قیمت‌های قراضه 80:20 HMS 1&2 با مبدا آمریکا بهبود یافته است، اگرچه قیمت های پیشنهادی همچنان در سطح 450 دلار در هر تن CFR تایوان است و بازیگران بازار انتظار دارند معاملات با قیمت 445 دلار در هر تن CFR منعقد شود. برخی عرضه کنندگان آمریکایی که قیمت های بالاتر را هدف قرار داده اند، ظاهراً از بازار عقب نشینی کرده اند.

در ساحل شرقی، پیشنهاداتی برای قراضه گرید HMS 1&2 80:20 با مبدا آمریکا با قیمت بالای 475 دلار در هر تن در ترکیه وجود دارد. در همین حال، آخرین رزرو به ترکیه از منطقه بالتیک در پایان هفته گذشته بین 468 تا 470 دلار در هر تن CFR بوده است.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید