227928

فولاد مبارکه شاخص توسعه کشور را در جهان ارتقا داد/ ضرورت ثبت «۲۳ دی‌ماه» به عنوان روز فولاد در تقویم کشور

دنیای معدن: عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به اهمیت جایگاه فولاد مبارکه در ارتقا شاخص توسعه‌یافتگی کشور در جهان، گفت: نیاز است که روز ۲۳ دی ماه به عنوان روز فولاد در تقویم کشور ثبت شود.

به گزارش دنیای معدن، رضا شهرستانی در گفت‌وگویی با اشاره به سالروز افتتاح فولاد مبارکه اظهارکرد: ۲۳ دی ماه روز مهمی در تاریخ فولاد کشور است. در این روز شرکت ذوب آهن کلنگ‌زنی می‌شود و شرکت فولاد مبارکه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: شرکت ذوب‌آهن نخستین کارخانه فولادی کشور در بخش دولتی است که در ۲۳ دی‌ماه کلنگ‌زنی شد و شرکت فولاد مبارکه هم به عنوان بزرگترین واحد صنعتی کشور در این روز افتتاح شده است. بنابراین نیاز است که این روز به عنوان روز فولاد در تقویم کشور نامگذاری شود.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تصریح کرد: با توجه به اینکه میزان تولید و مصرف فولاد به ازای هر نفر، نماد توسعه و صنعتی بودن کشورها قلمداد می‌شود، ایران جایگاه مهمی را در جهان کسب کرده است. برای نمونه در کشور کره به ازای هر نفر، ۸۰۰ کیلوگرم فولاد مصرف می‌شود اما این موضوع در کشورهای در حال توسعه مانند عراق و افغانستان به مصرف کمتر از ۱۰۰ کیلوگرم فولاد به ازای هر نفر خواهد بود.

وی گفت: در ایران تولید ۳۳ میلیون تن فولاد هدف‌گذاری شده بود که به علت محدودیت‌های انرژی به تولید ۲۵ میلیون تن فولاد دست خواهیم یافت که میزان مصرف به ازای هر نفر در کشور ما ۳۰۰ کیلوگرم است.

شهرستانی با اشاره به چشم‌انداز تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در ۱۴۰۴ گفت: با تحقق این چشم‌انداز میزان مصرف فولاد به ازای هر نفر به بیش از ۶۰۰ کیلوگرم می‌رسد که در مقایسه با کشور کره آمار خوبی است و نشان‌دهنده توسعه‌یافتگی کشور است.

وی با تاکید بر اهمیت روز ۲۳ دی به عنوان روز ملی فولاد گفت: شرکت فولاد مبارکه دو ویژگی بارز دارد. اولین ویژگی این است به عنوان بزرگترین شرکت فولادساز ایران محسوب می‌شود و رکورد تولید یک سوم فولاد کشور را در اختیار دارد. دومین ویژگی این است که ملاک و شاخص توسعه‌یافتگی فولاد یعنی تولید تختال را داراست.ایراسین

 

دیدگاهتان را بنویسید