227186

اطلاعیه تکمیلی مجتمع فولاد خراسان

در خصوص مرحله مصاحبه آزمون استخدامی سال 1400

دنیای معدن: پیرو اعلام چند برابری ظرفیت اسامی حائزین شرایط آزمون کتبی و دعوت از ایشان برای مصاحبه فنی و تخصصی و ردشدن تعدادی از داوطلبان محترم در مرحله بررسی مدارک، به دلیل عدم تطابق مدارک ارائه شده با اظهارات داوطلبان و بدنبال آن ایجاد شبهه در دواطلبان، بدین وسیله جهت تنویر افکار عمومی و متقاضیان استخدام موارد زیر به استحضار می رسد :

 

 

1- بهره‌وری در شرایط کنونی کشورمان از اولویت‌های هر بنگاه اقتصادی است و شرکت مجتمع فولاد خراسان به عنوان یک بنگاه اقتصادی در راستای این اولویت در اهداف و راهبردهای خود از گذشته تاکنون با بهره مندی از مهارت¬های عملی منابع انسانی خود به این مهم دست یافته و با توجه به نیاز مبرم به نیروهای انسانی دارای توانایی¬های حرفه¬ای و فنی، شرکت همواره مهارت محوری، و نه مدرک گرایی، را مبنای خویش در جذب منابع انسانی قرار داده است.  

2- در بند ۵ قسمت الف (شرایط اختصاصی آزمون) به صورت صریح و واضح قید گردیده که «افراد دارای مدارک تحصیلی بالاتر می توانند حداکثر در یک مقطع تحصیلی پایین‌تر در آزمون شرکت نمایند». این گزاره روشن و واضح، تمام دارندگان مدارک تحصیلی، اعم از مرتبط و غیرمرتبط و پیوسته و ناپیوسته را بدون هیچ تخصیصی در بر می گیرد و بدیهی است که از عبارت عامّ داخل پرانتز ( به شرط دارا بودن سایر شرایط و ارائه مدارک تحصیلی منطبق با شرایط این آگهی)، مستثنی بودنِ مدارک غیر مرتبط و مدارک پیوسته استفاده نمی شود.

3- این شرط که افراد دارای مدارک تحصیلی بالاتر صرفاً در یک مقطع پایین تر می توانند در آزمون شرکت نمایند، در همه ادوار آزمون های استخدامی مجتمع وجود داشته، که به دلیل عدم امکان استعلام‌آنلاین مدارک در گذشته، کنترل مدارک تحصیلی بالاتر در زمان آزمون و مصاحبه توسط دانشگاه مجری آزمون میسر نبوده است که  در آزمون استخدامی سال جاری این امکان فراهم گردیده است.

4- بند ۲ توضیحات آگهی استخدام صراحت دارد که «چنانچه داوطلب با ذکر مشخصات غیر واقعی در فرم ثبت¬نام اقدام به شرکت در آزمون نماید، با مشخص شدن عدم صحت مندرجات، در مراحل بعدی «حتی در صورت پذیرش در آزمون و اشتغال به کار»، موضوع به کارگیری وی منتفی و در صورت لزوم مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.»

 با توجه به  اقتضائاتِ مرحله ثبت نام از جمله کثرت داوطلبان محترم ، در زمان صدور کارت ورود به جلسه و برگزاری آزمون کتبی، فرض بر صحت اظهارات ثبت شده  توسط داوطلب گذاشته شده طبیعتا  و کنترل و صحت¬سنجی این اطلاعات به زمان مصاحبه و تنها نسبت به داوطلبان دعوت شده به مصاحبه موکول گردیده است. در راستای حفظ حقوق مجتمع و نیز سایر داوطلبان، در مرحله دوم (زمان مصاحبه تخصصی) در صورت احراز عدم صحت اظهارات ثبت شده توسط داوطلب، از جمله عدم تطابق آن با اصل مدرک تحصیلی و استعلام آنلاین از سایت وزارت علوم، از ادامه مراحل استخدامی ارایه دهندگان اطلاعات مغایر با بررسی¬ها و پاسخ استعلام ممانعت به عمل می آید.

 

5- فارغ از توضیحات صدرالذکر، تجربه سنوات گذشته  نیز حاکی است داوطلبان محترمی که علی¬رغم دارابودن مدارک بالاتر، برای مشاغلی با سطح مدرک تحصیلی پایین¬تر آزمون داده و پذیرش شده اند، با وجود تعهد کتبی خود، مکررا و به طرق گوناگون خواستار جابه¬جایی شغلی بر اساس مدرک بالاتر شده و این امر با توجه به صرف وقت و هزینه برگزاری آزمون، جذب و آموزش و... اختلال در کار و تولید شرکت را به دنبال دارد. سوابق پیگیری¬های متعدد این عزیزان از مجاری مختلف، گواهی بر این مدعا بوده است.

لذا در راستای رعایت موازین قانونی آزمون استخدامی و مصالح شرکت و نیز  با توجه به:  

☑️ لزوم تطابق حداکثری شرایط و ویژگی های شخصیتی و تجربی شرکت کنندگان با نیازمندی های شغلی مدنظر شرکت،

☑️ضرورت رعایت مقررات شرکت در همه مراحل و مقاطع کاری

☑️اهمیت رعایت اصل صداقت در اطلاعات خوداظهاری شده ی داوطلبان

☑️رعایت عدالت و پرهیز از تضییع حق داوطلبانی که بر اساس ضوابط و معیارهای اعلام شده در آزمون شرکت کرده اند،

آن دسته از داوطلبانی که مدرک تحصیلی واقعی آن‌ها بیش از یک مقطع بالاتر از مدرکی باشد که در هنگام ثبت‌نام ارایه داده‌اند، مجاز به شرکت در مرحله‌ی مصاحبه نمی باشند و دانشگاهِ برگزارکننده آزمون، با استعلام سوابق تحصیلی، تنها از داوطلبان واجد شرایط مذکور مصاحبه به عمل خواهدآمد.

 

دیدگاهتان را بنویسید