226119

فرماندار میانه: فولاد آذربایجان به مسوولیت های اجتماعی خود عمل کند/آقاجانلو: توسعه شرکت های فولادی زمینه ساز کمک به اشتغال و تولید است

دنیای معدن: فرماندار ویژه میانه با بیان اینکه مجتمع فولاد آذربایجان از بابت اشتغال و تولید، ثروت ظرفیت بزرگی در این شهرستان محسوب می شود و برای رونق آن از هیچ کمکی دریغ نمی شود، گفت: انتظار می رود این واحد تولیدی علاوه بر تامین منافع خود به مسوولیت های اجتماعی اش نیز به درستی عمل کند.

به گزارش دنیای معدن، مسعود سعادتی روز یکشنبه در جلسه تودیع و معارفه مدیران عامل قبلی و جدید مجتمع فولاد آذربایجان با تاکید بر اینکه باید تمامی عزل و نصب ها با هدف شتاب بیشتر در تولید و ارزش افزوده بالاتر برای مجموعه انجام شود، افزود: اهدافی غیر از این، مجموعه های تولیدی را دچار مشکل، وقفه و درگیر حواشی می کند.

وی، اشتغال و تولید را ۲ مشکل اساسی شهرستان برشمرد و گفت: امروز ابزار عبور از چالش های پیش رو و تنها راه برون رفت از مشکلات، رونق تولید و اشتغال است و باید به سمت تولید داخلی با کیفیت، دارای ارزش افزوده بالا و تولید ثروت پیش رفت.

مدیر عامل شرکت ملی فولاد نیز با بیان اینکه ۲ مجموعه فولاد مستقر در شهرستان میانه، مجموعه های واحدی هستند که کار مشترک انجام می دهند و با ورود گندله، میلگرد تولید م کنند و باید همکاری لازم را داشته باشند، گفت: از نظر ادغام ۲ شرکت شاید به لحاظ قانونی معذوریت هایی وجود داشته باشد، اما به لحاظ کاری می توانند در کنار هم بوده و در تامین مواد اولیه، منابع مالی و تامین نیروی انسانی همکاری های لازم را داشته باشند که در مدیریت جدید این موارد تقویت خواهد شد.

محمد آقاجانلو، توسعه شرکت های فولادی را زمینه ساز کمک به اشتغال و تولید عنوان کرد و افزود: اجرای فاز سوم شرکت فولاد آذربایجان در جهت تکمیل زنجیره تولید، منوط به تامین مالی و فاینانس و تمهیدیه است که چینی ها تعهد کرده اند ظرف سه تا چهار ماه آینده تمهیدیه را بفرستتد تا در اسرع وقت عملیات اجرایی فاز سوم آغاز شود.

مدیر عامل شرکت ملی فولاد، تامین برق و گاز را از مشکلات اصلی در حوزه فعالیت های فولادی عنوان کرد و از افت ظرفیت تامین گاز در ۲ شرکت تولید فولاد میانه خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با کمک شهرستان و مرکز استان تنها صنعت پایه میانه دچار مشکل نشده و کمبود تولید در تابستان را جبران کند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین کم توجهی به توانمندی های داخل؛ جوانان و منابع کشور را از مشکلات پیش روی رونق تولید خواند و بیان کرد: به رغم همه این مشکلات آنچه کمر مردم را خم کرده، عدم همگرایی و وحدت رویه است.

مهدی اسماعیلی با تاکید بر اینکه وحدت و تکیه بر ظرفیت های داخل از مهمترین عوامل نجات کشور از وابستگی است، افزود: برای تحقق این مهم، استفاده از نیروهای جهادی، انقلابی و پای کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی از مدیر عامل جدید شرکت فولاد آذربایجان خواست تا تولید شرکت را در کوتاه مدت به ظرفیت اسمی آن برساند.

اسماعیلی با انتقاد از عدم اجرای فازهای توسعه مجتمع فولاد آذربایجان، خواستار تعیین تکلیف فاینانس ۹۰ میلیون یورویی و رفع موانع موجود در این ارتباط شد.

نماینده دیگر مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، همراهی و همدلی از سوی مسوولین را تنها عامل دستیابی به اهداف عنوان کرد و بر لزوم ادغام ۲ شرکت فولادی مستقر در میانه با هدف جلوگیری از مدیریت جزیره ای در هر یک از آنها تاکید کرد.

مرتضی حسینی با اشاره به آمار بالای بیکاری در شهرستان به رغم وجود ظرفیت های بالا، توسعه فازهای فولاد را موجب رونق تولید و اشتغال خواند و خواستار تسریع در اجرای فاز سوم شرکت فولاد آذربایجان شد.

وی تاکید کرد: مطابق قانون باید قسمتی از درآمد شرکت های فولاد مستقر در میانه برای توسعه و عمرانی این شهرستان هزینه شود که با کاستن از ریخت و پاش ها و اسرفا کاری های می توان این مهم را محقق کرد تا هم مردم راضی شوند و هم بهره وری در شرکت ها افزایش یابد.

در این آیین، هادی غلام زاده به عنوان مدیرعامل جدید شرکت فولاد آذربایجان، معرفی و از زحمات علیرضا محمودی به عنوان مدیرعامل قبلی این مجموعه قدردانی شد.

مجتمع فـولاد آذربایجــان در سـال ۱۳۶۸ کلنک زنی و در اواخـر سال ۱۳۷۶ عملیات نصب ماشین آلات آن و تولید آزمایشی ایـن مجتمع در هفته دولت سـال ۱۳۷۹ به صورت «راه اندازی سرد» آغاز شد .

این مجتمع دارای سه مجموعه فولادی است که واحد نورد یا تولید مفتول های صنعتی و ساختمانی از سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را آغاز کرده و عمده تولیدات آن انواع میلگرد ۱۰ تا ۳۲ میلی متری است.

 

دیدگاهتان را بنویسید