225758

بازدید عضو هیات رئیسه مجلس از غرفه شرکت فولاد مبارکه

دنیای معدن: علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی متافو با حضور در غرفه شرکت فولاد مبارکه با مدیران این شرکت گفت‌وگو کرد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از ایلنا، سلیمی ظرفیت تولید فولاد کشور را 30 میلیون تن عنوان کرد و اظهار داشت: افزایش ظرفیت تولید فولاد در کشور در سالهای اخیر نشان از جهش این صنعت است.

وی با بیان اینکه مصرف داخلی فولاد حدود 12 تا 18 میلیون تن است، گفت: با توجه به میزان تولید فولاد، حدود 18 میلیون مازاد در کشور وجود دارد. این به برکت تلاش و همت همه مجموعه صنعت فولاد از جمله فولاد مبارکه است.

سلیمی شرکت فولاد مبارکه را یک شرکت موفق در صنعت فولاد دانست و بیان داشت: خوشبختانه شرکت فولاد مبارکه در پروژه‌های مختلف مانند آهن اسفنجی و... بسیار موفق عمل کرده است اما به دلیل محدودیت‌هایی در تامین انرژی مانند برق در تابستان و گاز در زمستان نگرانی‌هایی برای این صنعت ایجاد شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به چشم‌انداز 20 ساله و تولید 50 میلیون تن فولاد تا سال 1404 یادآور شد: اگر مشکلات موجود باقی بماند، نگران هستیم شرکت‌های فولادی نتوانند با سرعت به هدف تعیین شده دست پیدا کنند.

سلیمی با بیان اینکه باید از سالهای گذشته به تامین انرژی فکر می‌شد، بیان داشت: باید صنایع به فکر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر باشد زیرا منابع خیلی محدود است. باید سیاست‌گذاری‌های کلانی در این حوزه انجام شود.

وی با اشاره به توسعه واحدهای جدید در صنعت فولاد خاطرنشان کرد: از سویی واحدهای تولیدی به سرعت در حال گسترش هستند و از سوی دیگر واحدهای جدید در حال افتتاح هستند. این امر نیازمند این است که اکتشاف پهنه‌های جدید با جدیت انجام شود. همچنین باید مواد اولیه از برخی کشورها مانند افغانستان به کشور وارد شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص قوانین اکتشاف تاکید کرد: در مجلس، قوانین اکتشاف برای فعالان تغییر داده شده و مسیر هموارتر شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید