225696

در غرفه ذوب آهن اصفهان در متافو عنوان شد

تاکید معاون وزیر صمت بر حمایت از فولادسازان با نظام تعرفه ای

دنیای معدن- هجدهمین نمایشگاه بین المللی ایران متافو با حضور مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت در محل دائمی نمایشگاه های تهران افتتاح شد.

به گزارش دنیای معدن،مهدی صادقی نیارکی در آیین افتتاحیه این نمایشگاه گفت:دستاوردهای صنعت فولاد جزء بزرگترین افتخارات کشور به شمار می رود زیرا صنعتی است که در کنار تامین نیاز داخل ،ارز حاصل از صادرات آن نیاز صنایع پایین دستی کشور را تامین می کند. وی افزود: در سال گذشته ۳۰ میلیون تن تولید انواع فولاد داشتیم و در هفت ماهه سال جاری نیز ۱۴ و نیم میلیون تن انواع فولاد تولید شده است.

معاون امور صنایع وزارت صمت تصریح کرد: تولید ریل در ذوب آهن اصفهان افتخار جمهوری اسلامی ایران است و محصول دارای ارزش افزوده بالا به شمار می رود که این شرکت از دو سال پیش با ورود به تولید این محصول گامی موثر در راستای خودکفایی برداشته است . وی افزود : عنوان سیاست گذار در راستای حمایت از تولید نسبت به تدوین نظام تعرفه ای اقدام کرده ایم تا با محقق شدن این موضوع سهم خودمان را بیش از پیش در حمایت از تولید داخل ایفا کرده باشیم.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد:وزارت صمت تامین زنجیره تولید از معدن تا محصول نهایی در دست اقدام دارد تا تولید کنندگان فولاد کشور بدون دغدغه به تولید محصولات دارای ارزش افزوده بالا بپردازند.

 

دیدگاهتان را بنویسید