225089

پیتر مارکوس درگذشت

دنیای معدن - وبسایت یورومتال: موسسه World Steel Dynamics (WSD) در روز یکشنبه 21 نوامبر (۳۰ آبان) اعلام کرد که بنیانگذار این موسسه، Peter F. Marcus درگذشت.

به گزارش دنیای معدن، مارکوس به دلیل علاقه، شخصیت و دانش دقیق خود از صنعت فولاد و مسیری که آن را هدایت می کرد، به عنوان اسطوره Legend و یا شوالیه Knight شناخته می شد.

موسسه World Steel Dynamics در بیانیه ای گفت: پیشرفت صنعت فولاد جهان نتیجه علاقه، الهام و تلاش بی پایان پیتر بود.

مارکوس در سال 1960 از دانشگاه Cornell فارغ التحصیل شد و در سال 1965 مدرک M.B.A را از دانشگاه نیویورک دریافت کرد. او کار خود را در وال استریت در سال 1961 با L.F. Rothschild & Co آغاز کرد.

پس از 28 سال در PaineWebber، مارکوس World Steel Dynamics ،شرکت جداگانه خود را در سال 1999 تاسیس کرد.

به گفته WSD، مارکوس معتقد بود صنعت فولاد بنیان اصلی و اساسی برای شکوفایی اقتصادی و محرک چرخه صعودی بی عیب و نقص است که پیشرفت آن در نهایت به نفع همه خواهد بود. گفتار و اعمال او تجسم این باور بود.

پیتر در اواخر قرن بیستم بسیار تأثیرگذار بود، جایی که عمیقاً در فرآیندهای بازسازی صنعت فولاد در آمریکای شمالی و اروپا مشارکت و همکاری داشت.

پیتر مارکوس بدعوت موسسه دنیای اقتصاد یه عنوان سخنران کلیدی در ششمین همایش فولاد و معدن که در 27 و 28 بهمن ماه 1394 در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، حضور یافت.

پیتر مارکوس تحلیلگر اول صنعت فولاد جهان به علت سکته قلبی در منزل خود در نیویورک در سن 83 سالگی درگذشت.جعفری طهرانی


«علیرضا جعفری‌ نژاد» خبرنگار پایگاه خبری «می متالز»

بارها در کنفرانس‌های مختلف بین‌المللی از جمله آخرین بار در تاریخ سوم اکتبر ۲۰۱۷ برابر با ۱۱ مهرماه ۱۳۹۶ از سخنرانی «پیتر مارکوس» از محل پلنت شرکت دانیلی در «چهارمین گردهمایی innovaction  دانیلی» در بوتریو ایتالیا سخنرانی وی را گزارش کرد.

 

photo_2021-11-25_23-10-05

 

به آرشیو اخبار که نگاهی انداختم، مشاهده کردم که مصاحبه‌ای در حاشیه «بیست و یکمین کنفرانس آهن و فولاد خاورمیانه» در تاریخ ۴ تا ۷ دسامبر ۲۰۱۷ برابر با ۱۳ تا ۱۶ آذرماه ۱۳۹۶ در هتل آتلانتیس دبی، امارات متحده با «پیتر مارکوس» بنیانگذار موسسه ورلد استیل داینامیکس داشتم.

 

 

 

▪️یادش گرامی

 

دیدگاهتان را بنویسید