224386

مصر تعرفه های حفاظتی را لغو می کند؛ احتمال واردات بیلت وجود دارد

دنیای معدن: کالانیش: وزارت تجارت و صنعت مصر تعرفه های حفاظتی 25 درصد و 15 درصدی واردات میلگرد و شمش فولاد را لغو می کند. این اقدام در آوریل 2019 اعمال شد و تاریخ انقضای آن آوریل 2022 بوده است.

به گزارش دنیای معدن، خانم Nevine Gamea وزیر بازرگانی و صنعت مصر حکم وزارتی را برای تعلیق این اقدام اعلام کرد و تاریخ انتشار آن در روزنامه رسمی مصر احتمالا این هفته خواهد بود.

وی می گوید: هدف از این تصمیم حمایت از بخش های صنعتی در زمانی است که افزایش قابل توجهی در قیمت های انرژی، حمل و نقل و مواد اولیه علاوه بر تورم بالا در مقیاس جهانی وجود دارد.

همه این ها بر بخش های تولید و صادرات مصر تاثیر منفی می گذارد و بر حساسیت این وزارتخانه برای حمایت از تمامی بخش های صنعتی به ویژه بخش صنعت که لوکوموتیو اصلی اقتصاد ملی است، تاکید می کند.

یک تاجر مصری به کالانیش گفت: کمبود محصولات نیمه نهایی در بازار وجود دارد به همین دلیل است که دولت تصمیم خوبی برای حوزه نورد که از آوریل 2019 آسیب دیده، اتخاذ کرده است.

وی افزود: پس از برداشتن اقدامات حفاظتی زودتر از موعد مقرر، واردات بیلت برای تولید از مالیات معاف خواهد شد. از سوی دیگر برای میلگرد هنوز عوارض گمرکی اعمال می شود، بنابراین انتظار نمی رود ورود میلگرد به مصر جریان پیدا کند.

یکی از مقامات ارشد یک کارخانه گفت: این اقدام دولت  بر قیمت بیلت تاثیرگذار است. تصمیم دولت به طور غیر منتظره ای اتخاذ شده و بدون شک به نفع نوردکاران خواهد بود.

منابع خبری اشاره کرده اند که از زمان اعلام این اقدام، نوردکاران مصری استعلام از تجار و عرضه کنندگان بیلت درباره خریدهای احتمالی را آغاز کرده اند. آنها می افزایند این موضوع می تواند از قیمت ها حمایت کند.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید