224385

در دیدار ائمه جمعه با مسئولین ذوب آهن عنوان شد :

تاکید ائمه جمعه بر پیگیری مطالبات مردم و پشتیبانی از صنعت

دنیای معدن: حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا فرهنگ دبیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم باقریان امام جمعه زرین شهر وائمه جمعه شهرستان لنجان ۲۴آبان ماه در ذوب آهن اصفهان با منصور یزدی زاده مدیر عامل و تنی چند از مسئولین این شرکت دیدار و گفتگو کردند .

به گزارش دنیای معدن، در این دیدار که در ادامه نشست های تعاملی ذوب آهن اصفهان با مسئولین منطقه برگزار شد ، مدیرعامل این شرکت گفت : وظیفه اصلی ذوب آهن اصفهان حفظ تولید و صیانت از حقوق کارکنان شرکت است که این مهم در شرایط تحریم و تامین مواد اولیه بسیار سخت و دشوار است.

وی به نقش اشتغال زایی و تاثیرات اقتصادی فعالیت این مجتمع عظیم صنعتی در کشور اشاره کرد و گفت :  علاوه بر ۱۶ هزار نیروی انسانی که در ذوب آهن اصفهان مشغول به کار هستند، اشتغال بیش از ده هاهزار نفر دیگر نیزبه صورت غیر مستقیم متاثر از فعالیت این شرکت است ،  بنابراین حفظ تولید مهم ترین اولویت ذوب آهن می باشد .

وی به اقدامات ذوب آهن اصفهان در راستای اجرای مسئولیت های اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: اگرچه ماموریت اصلی این مجتمع عظیم صنعتی ، تولید و فعالیت اقتصادی است اما این فعالیت در بستر جامعه شکل می‌گیرد واین شرکت از بدو تاسیس هیچ گاه از مشارکت در فعالیت های اجتماعی و فرهنگی غافل نبوده و در این زمینه پیشگام صنایع است .

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان گفت : جایگاه ائمه جمعه برای مردم منطقه و جامعه رفیع و قابل احترام است و لذا تعامل و همکاری ما می تواند برکات بسیاری برای صنعت و جامعه در پی داشته باشد.

مرتضی یزد خواستی عضو هیات مدیره شرکت نیز گفت : ائمه جمعه مسئولیت سنگینی در قبال جامعه دارند و مردم توقع زیادی از آنها دارند و این موضوع برای ما قابل درک است و لذا تعامل و همکاری ما می تواند در افزایش رضایتمندی مردم موثر باشد .

 وی ضمن قدردانی از ائمه جمعه که در هر شرایطی پشتیبان این شرکت بودند افزود : کار و تولید در شرایط تحریم بسیار سخت و پرتنش است و فعالیت ذوب آهن با توجه به این شرایط جهادگونه است . این مجتمع عظیم صنعتی همچون گذشتته در چارچوب ضوابط و در حد توان خود در جهت حل مسائل منطقه اقدام می کند .

حجت‌الاسلام والمسلمین فرهنگ، گفت : بالاترین ارزش نزد خداوند خدمت به خلق و مردم است و ائمه جمعه که به مردم نزدیک تر هستند، از خادم ترین افراد می باشند و در جهت حفظ رفاه مردم وتوسعه کشور از کار و تولید حمایت می کنند زیرا معیشت مردم از ارکان حفظ نظام خانواده و جامعه است .

دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان با اشاره به اینکه سازمان ها باید از توان علمی و فرهنگی ائمه جمعه در جهت پیشبرد امور فرهنگی استفاده کنند افزود : ارتباط با مردم منطقه خصوصاً نخبگان باعث پیشرفت خواهد شدو می تواند نتایج مثبتی را برای هر دو حاصل کند .

حجت الاسلام و المسلمین قاسم باقریان امام جمعه زرین شهر با اشاره به اینکه خدا محوری و مردم داری از خصلت های ائمه جمعه می باشد گفت : با هماهنگی و برنامه ریزی مشترک بین سازمان ها و ائمه جمعه می توان در توسعه فرهنگی منطقه نقش مهمی ایفا نمود .

وی افزود : رفتار ائمه جمعه بر پایه صداقت و دوستی و مطالبات بر حق استوار است و تلاش آنها این است که توازن بین فعالیت  صنعتی و خدمت به جامعه را برقرار نمایند .

حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی امام جمعه فولادشهر ، حجت الاسلام سیدمصطفی واهبی‌زاده امام جمعه چرمهین ، حجت الاسلام مهدی صادقی امام جمعه شهر سده لنجان ، حجت الاسلام سید محسن طباطبایی امام جمعه باغبادران ، حجت الاسلام علی معزی امام جمعه شهر زاینده رود و حجت الاسلام محمد مهدی زارعی امام جمعه ورنامخواست نیز طی سخنانی اقدامات ذوب‌آهن اصفهان را در خصوص تعاملات منطقه‌ای بسیار مثبت ارزیابی کردند و با بیان اینکه مردم منطقه و صنایع در کنار هم هستند و به یکدیگر نیاز دارند خواستار تعامل برای دستیابی به هم افزایی و نتایج مثبتی شدند. ائمه جمعه شهرستان لنجان همچنین عدالت در توزیع امکانات وفرصت های اشتغال ،اطلاع رسانی وشفافیت واستفاده از امکانات معطل و موجود شهرستان برای همه را از جمله مطالبات مردم ذکر کردند .

در ادامه افزودند : در صورت هماهنگی این شرکت با قرارگاه فرهنگی شهرستان، اقدامات و فعالیت های فرهنگی هدفمند ، اثربخش و کاربردی برای مردم منطقه توسعه بیشتری خواهد یافت و حضور برخی از مسئولین شرکت در نماز جمعه و پاسخگویی به مردم و از جمله بازنشستگان می تواند یک راهکار مناسب برای حل مشکلات این قشر باشد .

شایان ذکر است در این نشست مهدی بهرامی معاون پشتیبانی و خدمات اجتماعی ، کوروش اسفندمند مدیر حوزه مدیرعامل و تعاملات منطقه ای و علیرضا امیری مدیر روابط عمومی شرکت نیز حضور داشتند و در خصوص اقدامات صورت گرفته شرکت در جهت افزایش تعامل با منطقه و مسئولیت های اجتماعی گزارشی ارائه نمودند .

 

دیدگاهتان را بنویسید