223994

بازار میلگرد عربستان به افزایش قیمت و عرضه قراضه می اندیشد

دنیای معدن: کالانیش: قیمت میلگرد در عربستان سعودی در حال عبور از یک فاز غیر عادی است چراکه قیمت های Hadeed نسبت به رقبای محلی خود پایین تر است. شایعه ای در میان تجار مبنی بر اینکه قیمت ها ممکن است در اواسط نوامبر افزایش یابد وجود دارد و برخی کارخانه ها ممکن است بیش از 80 درصد تناژهای قراردادی را با نگاهی به نقدینگی تحویل ندهند.

به گزارش دنیای معدن، کالانیش اعلام کرد تجار از کارخانه های مختلف برای اهداف ذخیره سازی مجدد خرید می کنند حتی اگر با قیمت بالاتری باشد.

حدید عربستان قبلا قیمت محصولات طویل خود را بدون تغییر نسبت به قیمت های ماه قبل اعلام کرده بود. قیمت خالص میلگرد 12 تا 32 میلی متر تحویل نوامبر آن 2700 ریال سعودی در هر تن معادل 720 دلار و قیمت خالص مفتول 9 میلی متر آن 2900 ریال سعودی معادل 773 دلار اعلام شده بود.

اگرچه کارخانه های دیگر میلگرد را با قیمت 2650 ریال سعودی در هر تن و پایین تر برای تحویل در ماه اکتبر عرضه می کردند اما پس از اعلام این خبر تعدادی از کارخانه ها، میلگرد تحویل نوامبر را با قیمت بالاتر از حدید اعلام کردند که این موضوع برای نخستین بار است که اتفاق می افتد.

در این هفته شرکت فولاد Rajhi و Al Ittefaq به ترتیب در قیمت های 2750 ریال سعودی و 2725 ریال سعودی در هر تن تحویل در داخل این کشور فروختند.

شرکت Watania نیز 2700 ریال سعودی در هر تن فاکتور کرد درحالی که فولاد نوردی را 2650 تا 2700 ریال قیمت گذاری کرده بود که همگی تحویل داده شده اند.

منابع خبری تایید کرده اند که مقاطع نوردکاری شده با ظرفیت متوسط 2600 تا 2650 ریال سعودی در هر تن تحویل در داخل این کشور برای ماه نوامبر پیشنهاد شده اند.

یکی از مسئولان ارشد کارخانه سعودی می گوید: تجار قراضه شروع به تحویل قراضه به کارخانه ها کرده اند و حداقل از ابتدای این هفته کمبودی وجود نخواهد داشت اما هفته آینده در پی افزایش قیمت ها پیش بینی می شود آنها تحویل ها را نگه دارند.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید