223674

صادرات محصولات نهایی فولاد چین در ماه اکتبر به کاهش خود ادامه داد

دنیای معدن - مای استیل: صادرات محصولات نهایی فولاد چین در ماه اکتبر در پی تغییر در تخفیف مالیات بر ارزش افزوده در اوایل سال جاری، به کاهش ادامه داد.

به گزارش دنیای معدن، علاوه بر این، بروز مجدد COVID-19 در جنوب شرقی آسیا بر تقاضای صادرات چین در حال حاضر تأثیر منفی گذاشته است.

موسسه Mysteel اخیراً کارخانه های فولاد چین، تجار و بنادر را در مورد صادرات بررسی کرده است. نتایج این بررسی ها به شرح ذیل است است:

کارخانه های فولاد A:

این کارخانه ها در ماه گذشته مقدار بسیار کمی CRC (نورد سرد) را به بازارهای خارح از چین صادر کردند. تولید این شرکت ها نیز به طور قابل توجهی تحت تاثیر محدودیت های تولید قرار گرفته و هیچ سفارش صادراتی در دو ماه آینده ندارند.

کارخانه های فولاد B:

این کارخانه ها که عمدتاً مقاطع تخت فولادی صادر می کنند در ماه اکتبر 50 هزار تن به خارج از این کشور صادرات داشتند که در مقایسه با سپتامبر 20 هزار تن کاهش داشته است. خریداران داخلی در حال حاضر قیمت های بهتری نسبت به خریداران خارجی ارائه می دهند.

تجار A:

این تجار در ماه اکتبر 13 هزار تن مقاطع تخت فولادی صادر کردند و میانگین ماهانه آنها در 9 ماه اول سال جاری 40 هزار تن بوده است. صادرات CRC در مقایسه با نیمه اول امسال حدود 60 درصد کاهش یافته و کل محموله های صادراتی این تجار در مقایسه با سپتامبر 15 درصد کاهش یافته است. این تجار انتظار دارند که صادرات ماه نوامبرشان نیز کاهش یابد.

بنادر A:

این بنادر در ماه اکتبر حدود 230 هزار تن محصول نهایی فولاد صادر کردند که 27 درصد نسبت به ماه قبل کاهش داشته است. این موضوع در درجه اول به دلیل تغییر در تخفیف های مالیات بر ارزش افزوده (VAT) بوده که برای صادرات پیشنهاد می شود.

سیسا (انجمن آهن و فولاد چین): موجودی پنج محصول نهایی اصلی فولاد در 184 کارخانه فولادساز چین در طول 28 اکتبر تا 3 نوامبر به افزایش خود ادامه داد و با 5.9 درصد افزایش هفتگی دیگر مواجه شد که دلیل این رشد عمدتاً به دلیل کاهش تقاضا از سوی مصرف کنندگان نهایی می باشد.

photo_2021-11-05_09-56-09

مجموع موجودی پنج محصول شامل میلگرد، مفتول، کلاف نورد گرم، کلاف نورد سرد و مقاطع تخت متوسط تا 3 نوامبر به 5.67 میلیون تن رسید که برای دومین هفته صعودی بوده و 316 هزار و 500 تن دیگر نسبت به یک هفته قبل افزایش داشته است.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید