223311

مسببان حادثه شرکت فولاد ناب آرش ابهر مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند

دنیای معدن: سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در خصوص وقوع حادثه تلخ و دردناک در شرکت فولاد ناب آرش ابهر، پیگیری قانونی لازم از طریق مراجع ذیصلاح انجام می شود.

به گزارش دنیای معدن، محمدرضا انصاری، روز شنبه در گفت و گویی افزود: عدم رعایت مقررات ایمنی و حفاظت فنی، نداشتن آگاهی لازم، نبود نظارت و عدم توجه و دقت کافی بر شرایط حاکم بر مخزن و وجود گاز ازت و نیتروژن، باعث شد تا با استنشاق این گازهای کشنده، هفت تن از کارگران دچار حادثه شده و سه نفرشان در صحنه جان باختند و چهار کارگر دیگر نیز کارشان به بیمارستان کشیده شد که پس از درمان ترخیص شدند.

وی با بیان اینکه مسوولان ذیربط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان و شهرستان ابهر بلافاصله پس از اطلاع از موضوع به منظور انجام تحقیقات و بازرسی های بهتر و دقیق تر به محل حادثه رفته و از نزدیک در جریان چگونگی این اتفاق ناگوار قرار گرفتند، اظهار داشت: برابر گزارشهای واصله، این شرکت به لحاظ امکانات و تجهیزات ایمنی و حفاظتی یکی از قویترین شرکت ها است و حال مسوولان مربوطه باید پاسخگوی قانون باشند تا حق و حقوق کسی ضایع نشود.

انصاری تصریح کرد: گزارشهای بازرسان و کارشناسان این اداره کل در کمتر از ۱۲ ساعت آماده شد و آنان با حساسیت خاصی به صورت میدانی و تخصصی این کار را انجام دادند تا جای ابهامی در خصوص وقوع این حادثه باقی نماند.

سه نفر از هفت کارگر حادثه دیده در شرکت فولاد ناب آرش ابهر، شامگاه سه شنبه /۴ آبان ماه/ بر اثر سقوط به درون مخزن گاز نیتروژن دچار مسمومیت شدید و خفگی شده و جان خود را از دست دادند.

یکی از کارگران این شرکت به منظور پاکسازی مخزن گاز مخروطی شکل وارد عمل می شود که ۲ کارگر دیگر حاضر در محل به محض مشاهده حادثه به یاری این کارگر شتافته که خود نیز گرفتار می شوند و چهار کارگر دیگر نیز به کمک به این سه کارگر می روند تا جان آنان را نجات دهند که خود نیز دچار مسمومیت می شوند که به منظور درمان به بیمارستان ابهر انتقال می یابند.

 

دیدگاهتان را بنویسید