221903

اسکله اختصاصی فولادساز بحرین؛ (Sulb)، جهت توسعه صادرات

دنیا ی معدن- کالانیش: شرکت فولاد Sulb تولیدکننده محصولات فولادی ساختمانی مستقر در بحرین اسکله جدیدی را در شهرک صنعتی سلمان در الحد بحرین افتتاح کرد و مجوز اپراتور خصوصی بندر/اسکله را از دولت این کشور دریافت نمود.

به گزارش دنیای معدن، این امر صادرات بیلت و مقاطع فولادی که بخش عمده ای از تجارت این شرکت را تشکیل می دهد را تسهیل می کند و انتظار می رود در سال 2021 حدود 700 هزار تن محصول صادر نماید.

سخنگوی صلب در گفتگو با کالانیش اظهار داشت ، تاسیسات جدید بندری خصوصی ما که با هزینه ای نزدیک به 20 میلیون دلار توسعه یافته است ، 230 متر طول دارد و می تواند کشتی هایی با طول کلی 180 متر (LOA) و ظرفیت40 هزار تن (DWT) را در خود جای دهد.

این تأسیسات جدید، ظرفیت زنجیره تأمین Sulb را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد زیرا این شرکت 99 درصد محصولات تولیدی خود را به مشتریانش در بیش از 25 کشور جهان در خاورمیانه و شمال آفریقا، آسیای جنوب شرقی، آمریکا و اروپا صادر می کند.

این سرمایه گذاری برروی صادرات تقریباً یک میلیون تن در سال از محصولات فولادی Sulb که در حال حاضر بر روی 40 هزار تریلر در جاده های بحرین حمل می شوند، تأثیر می گذارد و این امر نزدیک به 18 هزار تن انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد.

در مقایسه با صادرات قبلی صلب از بندر خلیفه بن سلمان، این فولادساز حدود 30 درصد در هزینه حمل و نقل سالانه محموله های فوب خود صرفه جویی می کند. همچنین به دلیل قابلیت بارگیری و حمل در محل، هزینه های آماده سازی و تحویل مشتریان را تا 20 درصد کاهش می دهد.

راوی سینگ، مدیر ارشد اجرایی Sulb در این خصوص اظهار داشت: تاسیسات جدید به ما کمک می کند تا کارآمدی خود را افزایش دهیم. این امر به طور قابل توجهی زنجیره تأمین صادرات ما را به نفع مشتریان و اقتصاد پادشاهی بحرین تقویت می کند و موقعیت ما را به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان بحرین تثبیت نموده و درآمدهای ارزی ما را افزایش می دهد.

سخنگوی صلب گفت: کشتی ها بر حسب روزهایی که برای بارگیری در بندر پهلو می گیرند هزینه پرداخت می کنند. سرعت بارگیری سریعتر موجب کاهش هزینه های حمل و نقل برای مشتریان ما می شود. این در حالی است که این اسکله بسته به زمان ورود کشتی ها، می تواند حدود 3-4 کشتی در ماه را اداره کند.

قرار است دو کشتی در ماه اکتبر وارد تأسیسات جدید شوند. کشتی اول برای صادرات تقریباً 13 هزار تن تیرآهن ساخت بحرین بارگیری می شود و دومی نیز با 32 هزار تن تا پایان اکتبر بارگیری خواهد شد.

شرکت صلب بالغ بر 1.7 میلیون تن در سال آهن اسفنجی تولید می کند که در این راستا از گندله سنگ آهن تولید شده توسط بحرین استیل، شرکت خواهرخوانده و همسایه خود استفاده می نماید.

همچنین با مشارکت خواهرخوانده دیگر خود، شرکت سعودی در الجبیل عربستان، سالانه بالغ بر 1.2 میلیون تن فولاد خام و تقریباً 800 هزار تن در سال انواع تیرآهن، نبشی و کانال فولادی تولید می کند.

اکثریت 51 درصد سهام شرکت Sulb متعلق به هولدینگ Foulath می باشد که توسط شش کشور شورای همکاری خلیج فارس از طریق شرکت هلدینگ سرمایه گذاری Gulf Industrial Investment Corporation (GIIC) تأسیس شده است. همچنین 49 درصد سهام باقیمانده آن متعلق به Yamato Kogyo تولیدکننده فولاد ساختمانی ژاپنی می باشد.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید