221584

کارگران چشم به راه فعالیت مجدد صدر فولاد خرم آباد

دنیای معدن - حدود ۴۰ کارگر بخش برق و تاسیسات شرکت صدر فولاد خرم آباد دعوت به کار شدند.

به گزارش دنیای معدن، اوستا محمد رشیدی از کارکنان باسابقه کارخانه است که از سال ۸۱ یعنی از همون روز بریدن ربان کارخونه تو این کارخونه دل به کار بست و کار کرد.
کار به خوبی پیش می رفت تا اینکه شهریور ۹۶ به اوستا محمد و ۱۸۰ نفر دیگه از همکاراش میگن کار باید تعطیل بشه اوستا محمد میگه اون روز روز خوبی برای من و همکارام نبوده...
کارخانه صدر فولاد با ۴۰ هکتار و تولید سالانه ۱۵۰ هزارتن میلگردیکی از بزرگترین تولید کنندگان قطعات فولادی غرب کشوره که سال ۹۶ به دلایلی چرخش چرخ تولیدش از حرکت خارج شود.
محمد رزم رئیس کل دادگستری لرستان دراین خصوص میگه ناتوانی سرمایه گذار در تامین ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش و بدهی های معوقه و محرومیت از تسهیلات باعث شد که مالک نتونه کارخونه رو سر پا نگه داره.


خوابیدن ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه و بیکار شدن کارگرانی که نون آور خانواده هستند آنهم تو استانی که تو بیکاری رتبه داره و استان صنعتی نیست چیز کمی نبود که مسولان و مدیران ارشد بی خیال اون بشن


یحیی دالوند مسول نظارت و اجرا کارخونه میگه تمام مسولان ارشد، نمایندگان و حتی بعضا خود این کارگر ها برای تولید دوباره تو این مدت ۴ سال به صورت شبانه روزی تلاش کردند، جلسات داخل و خارج استان زیادی برگزارشد. چندین راه حل برای رفع موانع تولید پیشنهاد شد اینکه یا خود سرمایه گذار بتونه مبلغو تامین کنه و بدهی ها رو تسویه کنه یا به تملک بانک دربیاد یا سرمایه گذار جدید بیاد کار رو آغاز کنه که مورد سوم یعنی سرمایه گذار جدید از نیمه دوم شهریور ۱۴۰۰ کار رو به دست گرفته است.


اوستا محمد میگه اول مهر ۱۴۰۰ روز خوبی بود مثل همون روز های اول استخدام، به من و چند نفر از همکارام زنگ زدن که برگردید محل کار با ذوق و شوق تموم برگشتیم.
با تعطیلی کارخانه صدر فولاد در مهر ماه ۹۶، ۱۸۰ نفر نیرو تعدیل شد که حالا با حل مشکلات کارخانه بعد از ۴ سال خونه نشینی ۴۰ نفری برای تعمیرات خط و به روز رسانی بازگشت به کار شدند و مابقی هم قراره دی ماه که این خط مجدد رسما افتتاح میشه بازگشت به کار شوند.


یحیی دالوند مسول نظارت و اجرای کارخونه میگه فعلا نیرو های بخش برق و مکانیک بازگشت به کار شدند و مشغول تعمیر و به روز رسانی هستند.
مهدی سلطانی مدیر راه اندازی کارخونه میگه دی ماه همزمان با افتتاح خط تولید خط توسعه هم راه اندازی خواهد شد خط توسعه شامل ذوب آهن خواهد بود که ظرفیت نهایی این توسعه ۴ میلیون تن هست که ۴ هزار نفر اشتغالزایی مستقیم به همراه خواهد داشت.
مهدی سلطانی در پاسخ به اینکه برنامه سرمایه گذار جدید برای جلوگیری از تکرار تعطیلی کارخانه چیست این چنین پاسخ داد: با اجرای طرح مسکن ملی قطعا نیاز به فولاد چندین برابر خواهد شد که پیش بینی میشه کارخونه برای تامین این نیاز چرخش تا مدت ها بچرخد.

دیدگاهتان را بنویسید