221521

وعده راه اندازی فولاد ازنا ظرف یک ماه آینده

دنیای معدن -نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به پیگیری های صورت گرفته، پروژه فولاد ازنا ظرف یک ماه آینده راه اندازی می شود.

به گزارش دنیای معدن ، حسین گودرزی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با رسانه ها در سخنانی با اشاره به با اشاره به آخرین وضعیت فولاد ازنا اظهار داشت: پیرو دیدار با رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه، درخواست کتبی برای رفع مشکل فولاد ازنا داده شد.

وی عنوان کرد: در این راستا این دستور صادر شد، جلسه ای در دستگاه قضا با حضور همه عوامل مربوط به این کارخانه برگزار شد، مالک شرکت نیز حضور داشت و توافق شد که ظرف دو هفته کارشناسی قیمت این کارخانه و در عین حال اهلیت سنجی خریداران نیز صورت گیرد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ظرف یک ماه آینده انتظار هست که این شرکت راه اندازی شود.

گودرزی افزود: فولاد ازنا، دومین واحد بزرگ از صنایع راکد شهرستان ازنا بوده که تعهد داده بودم آن را دنبال کنم تا به نتیجه برسد.

بنا بر این گزارش، مجوز اولیه کارخانه فولاد ازنا سال ۸۱ صادر و فعالیت رسمی برای احداث این کارخانه از سال ۸۴ آغاز شد، این واحد صنعتی که یکی از مهم ترین پروژه های استان لرستان در این حوزه محسوب می شود قرار بوده با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن ورق در فاز اول و سالانه ۷۰۰ هزار تن فولاد در فاز دوم وارد چرخه فعالیت شود.

این پروژه صنعتی از آن جهت برای لرستان و لرستانی ها ارزشمند است که بهره برداری از آن می تواند به طور مستقیم هزار و ۵۰۰ شغل در یکی از بیکارترین استان های کشور ایجاد کند که این رقم مجزا از اشتغال غیرمستقیم این واحد صنعتی است.

از سوی دیگر مجتمع فولاد ازنا در صورت بهره برداری کامل می تواند از خروج سالانه میلیون ها دلار ارز از کشور جلوگیری کرده و به این لحاظ نیز از مهم ترین واحدهای صنعتی کشور محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید