221179

طوفان Chanthu موجب توقف بازار فولاد شرق چین شد

دنیای معدن -منابع خبری روز سه شنبه اعلام کردند، طوفان گرمسیری Chanthu چهاردهمین طوفانی است که در این فصل طوفانی شرق آسیا را طی می کند. این طوفان موجب باران های سیل آسا و بادهای شدید از روز یکشنبه تا سه شنبه در استان های شرقی چین شد و بازارهای فولاد محلی و معاملات را تقریبا متوقف کرد، حمل و نقل مختل شد و تقاضا راکد ماند.

به گزارش دنیای معدن، در شدیدترین حالت، طوفان شدید باعث وزش های ناگهانی باد و رعد و برق شد اما صبح روز سه شنبه سرعت باد Chanthu در مرکز این استان ها به حدود 35 متر بر ثانیه کاهش یافت و مرکز ملی هواشناسی چین را بر آن داشت تا آنرا به یک اختلال هوای گرمسیری تنزل دهد.

مرکز هواشناسی اعلام کرد که اگرچه Chanthu در چین ریزش زمین ایجاد نکرد اما سبب شد باران متوسط تا شدید در 14 و 15 سپتامبر و قبل از منحرف شدن به سمت شمال شرقی و ژاپن در مناطق شانگهای، جیانگ سو و Zhejiang واقع در شمال شرقی چین ادامه داشته باشد.

براساس اعلام مقامات دولتی محلی، نگرانی ها در مورد ایمنی و خسارت احتمالی به اموال عمومی باعث شده که شهرداری شانگهای منازل حدود 26 میلیون نفر و مدارس را از اواخر دوشنبه تعطیل کند در حالی که پروازها به چند فرودگاه لغو شد و فعالیت برخی از شبکه های ریلی و مترو تعلیق گردید.

کار بارگیری و تخلیه در بنادر ساحلی و رودخانه ای Shanghai و Zhejiang نیز از روز دوشنبه تا اطلاع ثانوی متوقف شده اند.

منابع بازار فولاد در تماس Mysteel Global به این موسسه از اختلالات جدی در کسب و کارها ناشی از طوفان، از حمل و نقل مواد اولیه بالادست گرفته تا تجارت فولاد در پایین دست گفتند.

یک تاجر مستقر در شانگهای گفت: تجارت فولاد راکد شده است. انبارها تعطیل هستند بنابراین محصولات فولادی را نمی توان دریافت کرد. اکثر مشتریان و پیمانکاران ساختمانی نیز به دلیل باد شدید و باران های سیل آسا کار خود را متوقف کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید