221142

شرکت معدنی و فولادی آرسلورمیتال قصد دارد 9 میلیارد دلار سرمایه گذاری در زمینه انرژی های تجدیدپذیر در هند انجام دهد

دنیای معدن -وبسایت cleantechnica: یکی از بزرگترین شرکت های معدنی و فولادی جهان یعنی ArcelorMittal برنامه های بزرگی را برای توسعه دارایی های انرژی تجدیدپذیر در هند اعلام کرده است.

به گزارش دنیای معدن ، طبق گزارش رسانه ها، ArcelorMittal برای توسعه پروژه های انرژی تجدیدپذیر در ایالت های Rajasthan و Gujarat هند تمایل خود را اعلام کرده است.

این شرکت یک پارک خورشیدی 4.5 گیگاواتی در Rajasthan با ارزش سرمایه گذاری 2.6 میلیارد دلار پیشنهاد داده است. با این حال، گزارش های خبری به زمان توسعه این پروژه اشاره ای نکرده اند.

در گذشته Rajasthan سرمایه گذاری های زیادی را در توسعه پارک های خورشیدی از سوی بسیاری از شرکت های خصوصی در هند جذب کرده بود. این سرمایه گذاری ها شامل Adani و IL&FS هستند. این پروژه ها در هند بسیار موفق بوده است.

ایالت Rajasthan به دلیل دسترسی به تابش بالای خورشید و دسترسی به مناطق بزرگ غیر زراعی، انتخابی ترجیحی برای توسعه دهندگان راه اندازی اینگونه پروژه هاست. با توجه به ظرفیت بزرگ انرژی خورشیدی و بادی در حال حاضر در این ایالت، زیرساخت انتقال انرژی نیز قبلا برای استفاده آماده شده بود.

دولت هند همچنین در حال کار است تا شبکه انتقال برای پروژه های آتی انرژی های تجدیدپذیر تحت برنامه کریدور انرژی سبز Green Energy Corridor را بیشتر تقویت کند. این پروژه شبکه ای از انتقال انرژی های تجدیدپذیر در سراسر هند را به خود اختصاص داده است.

مشوق های پیشنهاد شده توسط دولت هند برای پروژه های انرژی تجدیدپذیر ایالت راجستان را به مقصدی جذاب برای توسعه این پروژه ها تبدیل می کند.

شرکت ArcelorMittal همچنین برنامه هایی برای سرمایه گذاری در توسعه انرژی خورشیدی و بادی و پروژه های هیدروژن سبز در ایالت گجرات Gujarat دارد.

اگرچه گزارش های خبری هیچ اطلاعاتی از ظرفیت این پروژه ها ارائه نداده اند اما اعلام داشته اند این شرکت ممکن است 500 میلیارد روپیه معادل 6.8 میلیارد دلار در این ایالت سرمایه گذاری کند.

دیدگاهتان را بنویسید