139010

فروش 1134 میلیارد تومانی فولاد خوزستان

دنیای معدن -شرکت فولاد خورستان در آخرین گزارش تولید و فروش ماهانه فروردین ماه خود موفق به فروش 1134 میلیارد تومان شده است این در حالی است که در ماه گذشته شرکت توانسته است 1275 میلیارد تومان را به فروش برساند.

به گزارش دنیای معدن، گزارش ریالی شرکت حاکی از این است که نسبت به ماه گذشته با 11 درصد کاهش همراه بوده است. همچنین در مدت مشابه سال گذشته 414 میلیارد تومان از محل فروش محصولات به فروش رسانده است که در سال جاری بیش از 174 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.


مقادیر فروش محصولات شرکت در فروردین ماه نسبت به ماه گذشته 14 درصد کاهش داشته است و به 339 هزار تن رسیده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 درصد رشد داشته است. مقدار فروش بلوم و بیلت به 226 هزار تن رسیده است که 20 درصد بیشتر از متوسط مقادیر فروش در ماه های گذشته می باشد. فروش اسلب نیز به 112 هزار تن رسیده است که نسبت به متوسط فروش ماه های گذشته ثابت بوده است. در مورد میزان تولید و فروش گندله نیز اطلاعاتی منتشر نشده است در صورتی که در سال گذشته اسن مجموعه 523 هزار تن از گندله به فروش رسانده است.


در قسمت نرخ ها نیز، در فروردین نرخ اسلب داخلی با افزایش 15 درصدی نسبت به ماه گذشته 37،541،607 ریال به ازای هر تن گزارش شده است. اگرچه نرخ بلوم و بیلت و اسلب صادراتی تغییر چندانی نداشته است.


بررسی گزارش فوق نشان می دهد که تاثیر مدت زمان عملیات در فروردین ماه بر مقادیر فروش شرکت تاثیری چندانی نداشته است و شرکت توانسته است با اختلاف کم نسبت به ماه های گذشته به فروش محصولات بپردازد. البته که میزان تقاضا و همچنین حجم فروش نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش داشته است. بیشترین مبالغ فروش شرکت مربوط به آبان ماه و آذر ماه سال گذشته است که البته با ارقام سال جاری فاصله قابل توجهی دارد. آنچه قابل توجه است ثبات و افزایش ناچیز تولید نسبت به ماه گذشته است که نشان دهنده حفظ عملیات است.
نکات کلی گزارش:
کاهش 11 درصدی مبالغ فروش فروردین ماه نسبت به ماه قبل
افزایش 174 درصدی مبالغ فروش نسبت به دوره مشابه سال قبل
افزایش 15 درصدی نرخ اسلب داخلی و ثبات سایر نرخ ها نسبت به ماه قبل
افزایش 60 درصدی نرخ ها نسبت به متوسط نرخ سال قبل./ سهیل محمودی

دیدگاهتان را بنویسید