246211

وحیدی در صحن علنی:

آموزش و پرورش در مهرماه با حدود ۲۰۰ هزار کسری نیرو روبرو است

دنیای معدن: نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: وزارت آموزش و پرورش در یک ماه با حدود ۲۰۰ هزار کسری نیرو روبرو می‌شود.

به گزارش دنیای معدن از خانه ملت، محمد وحیدی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 16 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل (3) قانون اساسی در اخطاری گفت: ما باید در راستای عدالت و رفع تبعیضات ناروا حرکت کنیم؛ علیرغم اینکه بیش از صد نفر از همکاران اولویت طرح ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش را امضا کردند اما این طرح در رتبه پانزدهم تا هجدهم دستور کار جلسه علنی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در یک ماه با حدود 200 هزار کسری نیرو روبرو می‌شود، ادامه داد: طرح ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش از ادغام 10 طرح تدوین شده و اکنون کمیسیون تخصصی نظر خود را بیان کرده است اما همیشه جزء 15 تا 18 دستور جلسه صحن علنی قرار دارد، چگونه در هیأت رئیسه اولویت‌بندی را اعلام می‌کنید که نمی‌توان یک قانون پس از 9 ماه در دستور اول قرار بگیرد، این در حالی است که برخی از دستور‌العمل‌هایی که در جایگاه نخست قرار می‌گیرد، از نهایی شدن آن در کمیسیون تنها یک تا دو ماه می‌گذرد، چه کسی پاسخگو است؟

وی با بیان اینکه چه کسی پاسخگوی شرایط آموزش و پرورش در مهرماه خواهد بود، افزود: برخی از تصمیماتی که در مجلس گرفته می‌شود، تصمیم‌گیرنده شما هستید، شما به آیین‌نامه قسم خوردید و باید با عدالت رفتار کنید، این اولویت‌بندی‌ها چگونه تعیین می‌شود؟ از شما می‌خواهم برای این موضوع دستوری دهید

حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به این نماینده گفت: دستور جلسات را رئیس مجلس به همراه معاون قوانین و دبیر اول تعیین می‌کنند، آقای متفکرآزاد در حال حاضر حضور دارد و من موضوع شما را نیز به استحضار رئیس مجلس می‌رسانم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرحی که در دستور است مورد توجه بخش قابل توجهی از مردم است و به اهتمام ویژه نیاز دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره تعیین نوبت دستورکار صحن مجلس گفت: از آنجا که برخی گروه‌های مختلف نسبت به تغییر نوبت دستورکار صحن علنی به نمایندگان پیامک زده و اعتراض می‌کنند باید این نکته را بیان کنم که فوریت‌ها، اولویت‌ طرح‌ها و لوایح را تعیین می‌کند، در حال حاضر تعداد دو فوریت‌ها بسیار است و طرح این دوفوریت‌ها دارای نوبت است.

وی ادامه داد: طرح‌ها و لوایح یک فوریتی نیز بسیار بوده و دارای نوبت هستند، از سوی دیگر اولویت حدود 40 طرح و لوایح به امضای نمایندگان رسیده است که این طرح‌ها و لوایح نیز نوبت خود را دارند. ممکن است جای این طرح‌ها و لوایح به طور طبیعی در ردیفی که قرار دارند، تغییر کند.

حجت الاسلام ذوالنوری با ذکر مثالی به تشریح مطلب فوق پرداخت و گفت: به طور مثال ممکن است طرح کنکور در نوبت 14 دستور کار صحن علنی قرار گرفته باشد اما هفته بعد این طرح به رتبه 16 منتقل شود. عزیزان پشت کنکور ما فکر می‌کنند منافعی در این اقدام وجود دارد اما در توضیح چرایی این اقدام باید به اقدام امروز اشاره کنم؛ امروز ماده (29) طرح تأمین مالی تولید برای بررسی به کمیسیون ارجاع شد، در برخی مواقع نیز مصوبات ما که برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده با ایراد مواجه شده و به مجلس بازمی‌گردد. بنابراین طرح و لایحه‌ای که به کمیسیون ارجاع شده یا از شورای نگهبان بازگشته، پس از اینکه مجدد به صحن می‌آید باید بدون نوبت در دستور کار قرار می‌گیرد در نتیجه این موضوع دستورجلسات تغییر می‌کند.

وی ادامه داد: با این اقدام ممکن است برخی فکر کنند که این جابجایی‌ها تعمداً اتفاق افتاده در حالی که بر اساس آیین‌نامه انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید