244218

ماجرای یک خبر پُرحاشیه درباره رتبه‌بندی معلمان!

دنیای معدن: مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تشکل‌های فرهنگیان گفت: میانگین حقوق معلمان بر اثر افزایش سنواتی، ترمیم حقوق و رتبه‌بندی، افزایش خوبی پیدا کرده است اما هنوز تا نقطه آرمانی فاصله داریم.

به گزارش دنیای معدن از فارس، خبری در این یکی، دو روز اخیر به نقل از سید بابک هاشمی‌نکو مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تشکل‌های فرهنگیان مبنی بر اینکه «با اجرای رتبه‌بندی معلمان در کشور میانگین حقوق معلمان بین هفت تا 14 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است». این خبر موجب شد که تعدادی از فرهنگیان به هاشمی‌نکو گلایه کنند. 

سید بابک هاشمی‌نکو در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: این خبر را قطعا تکذیب می‌کنم؛ بنده مشمول رتبه‌بندی بودم و مزایای رتبه‌بندی را دریافت کنم، چطور ممکن است چنین حرفی را زده باشم. متأسفانه این خبر را، خبرنگاری به اشتباه پیاده‌سازی کرده و در کانال‌ها و سایت‌ها هم منتشر شده است. 

وی ادامه داد: در چند روز گذشته در مأموریت استان گلستان بودم و چند مرحله در جلسات مختلفی، سخنانی را ارائه کردم که در سایت اداره‌کل آموزش و پرورش استان گلستان درج شده است.

هاشمی‌نکو اضافه کرد: یکی از جلسات هم در جمع صمیمی معلمان مدارس گنبد کاووس بود، گویا خبرنگاری، صحبت‌های بنده را که صوت آنها موجود است، به درستی پیاده‌سازی نکرده است که موجب سوء تفاهم شد.

وی افزود: بنده در آن جمع در خصوص دستاوردهای دولت سیزدهم گفتم که در مدت حضور این دولت، میانگین حقوق معلمان بر اثر افزایش سنواتی، ترمیم حقوق و رتبه‌بندی، افزایش خوبی پیدا کرده است اما هنوز تا نقطه آرمانی فاصله داریم. البته اعداد و ارقامی هم برای مثال آورده شده بود که احتمالا همین موضوع موجب شد که اشتباه ایجاد شود.

هاشمی‌نکو تصریح کرد: امیدوارم با عزم و همت دولت و همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها شاهد بهبود روزافزون وضع معیشتی و ارتقای هرچه بیشتر منزلت و کرامت معلمان کشور باشیم. 

 

دیدگاهتان را بنویسید